Trening med Forsvaret

Hvis du vil kjenne at du LEVER så ta deg en god times trening med Forsvaret. Jeg tenkte flere ganger: “nå gir jeg meg”. Samtidig var det en liten stemme som sa..du klarer mer enn du tror, du fullfører. Og det gjorde jeg! 🙂 Vi var rundt 80 stykker, de fleste topptrente. Det var ikke et overvektig menneske å se der. Av jentene var nok jeg en av de største.

Det var en oppvarmingsdel, en hoveddel og en makkerdel. Oppvarmingen var 2×400 m i raskt joggetempo, 2×10 jumping jacks, 2×10 dype knebøy, 2×10 burpees, 2×10 push-ups, 2×10 situps og 2×10 klapp i bakken, klapp over hodet. 

Hoveddelen var GRUSOM. 2 deler, 4 runder hver. Del 1: løp i så raskt tempo du klarer 4×400 meter, deretter 40 dype knebøy. Fortsett med 3×400 meter, deretter 30 dype knebøy. Så 2×400 meter og 20 dype knebøy. Slutten på del 1 var 1×400 meter og 10 dype knebøy. 1 minutts pause før del to: fire runder med 10 burpees, 15 push-ups, 20 sit-ups og 100 meter spurt. Prøv å spurt 100 meter for så å hoppe opp og ned i burpees…gele er ordet som beskriver beina etter noen omganger.

Siste del var å bære en person på 70 kg med så høy fart som mulig 200 meter. Etter at beina er totalt gele. Så var det uttøying, den var intens..akkurat som bevegelighetstrening i crossfit. Har en følelse av at jeg kommer til å kjenne den uttøyingen på kroppen i morgen.

Viktigste av alt..jeg overlevde..og på en syk måte så var det litt moro 🙂 Solen skinte, jeg ble kjent med en hyggelig jente som lignet på FitnessNora. En sånn økt hver uke og jeg er sikker på at jeg hadde vært i toppform!! 🙂

Jeg hadde så mye melkesyre i beina etterpå at jeg måtte gå en lang tur for å få den ut..så det ble to timer ekstra..og så fantastisk i det herlige været 🙂 Ussain Bolt var på Spikersuppa og løp for malaria, men jeg rakk han akkurat ikke. Nå har jeg slukt en proteinshake og en bringebærkorg og sitter med morgenkåpen på etter verdens herligste dusj! 🙂

Bogstadveien ser helt forferdelig ut for tiden…

Jeg trenger vel ikke å si det igjen..men jeg elsker Oslo!! 🙂

2 kommentarer
    1. lineinspirasjon: ja Line, det må du gjøre! Tror absolutt dette er noe for deg! Så god som du er i løping, kombinert med crossfiterfaringen din så blir det sikkert lett for deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg