Goodbye Cyprus

Jeg har hatt 17 fantastiske dager på Kypros! Det var så trist å forlate øyen at jeg klarte ikke helt å forholde meg til det. Som vanlig var det supertrist å si ha det til Maria. Hadde vi bodd nærmere hadde vi nok hengt hver eneste dag. Jasmine og jeg hadde en koselig middag på Quadro søndag kveld. Risottoen der er helt fantatisk der så jeg måtte ha den for annen gang sammen med grillede grønnsaker. Snadder! Jeg hadde på meg den nye kjolen fra Jane Norman som i løpet av en uke hadde blitt mye trangere. Ingen tvil om at vi har kost oss i overkant mye med maten..

Vi dro til Quadro for et par “drinker” (juice og kullsyrevann) før Jasmine dro tilbake på hotellet for å pakke. Jeg gikk opp på Velvet for å treffe Maria en liten time før hun begynte på jobb, og for å ta en drink med Tikis. Hyggelig..det ble bare tranebærjuice før jeg dro tilbake til hotellet. Pga pakking og styr så ble det sent i seng, rundt kl 3, og opp igjen litt før 8 for Jasmine skulle reise. Sa ha det til henne og dro på trening for siste gang på New Famagusta…kommer til å savne det! Fikk gjennomført en effektiv intervall og styrkeøkt og tilbragte resten av dagen på stranden 🙂 Fikk pakket, kastet en hel haug med ting, dusjet og gått en laaaaang tur. Måtte nyte den fantastiske kveldstemperaturen for siste gang. Kjøpte også pizza hut..den er så god! Last guilty pleasure! 🙂 Fikk sagt ha det til en del folk, og dro tilbake på rommet for å lukke kofferten. Det var litt av en jobb! Taxien hentet meg kl 01, og kjørte meg til flyplassen 🙁 🙁

Derfra begynte elendigheten…måtte betale 1000 kr i overvekt for første gang ever. De pleier å godta alt på Kypros. Jeg har allerede brukt ALTFOR mye penger på denne ferien så det var skikkelig kjipt. Kofferten var 30 kg og håndbagasjen 20 kg så det var mye å slepe på. Men sånn er det når jeg kommer fra Kypros…de har alltid så mye jeg ikke finner hjemme..så det er verdt det. Kl. 03.30 gikk flyet til København, og hele Kastrup-opplevelsen var bare et eneste stort mareritt. Jeg hadde ikke så god tid der fra før av, men herregud. Jeg måtte hente ut kofferten og sjekke den inn på nytt. Den var selvfølgelig forsinket. Når jeg kom til innsjekkområdet stod det terminal 2 på skjermen for Bergen. Jeg slepte meg med bagasjen dit. Når jeg kom dit stod det at jeg skulle gå til terminal 3 – helt i motsatt retning. HERREGUD! Når jeg kom dit så var det 1,5 time kø på bagdrop, flyet hadde vært gått for lenge siden. Spurte noen SAS damer hva jeg skulle gjøre. Fikk beskjed om å droppe bagasjen på businessområdet. Dro dit og ble møtt av en DRITTSUR dame som ba meg komme meg bort derfra og komme tidsnok neste gang. Hun sa, og jeg siterer: “jeg drider i om du misser ditt afgang…det er ik mitt problem”. Og resten av det hun sa var så frekt at jeg ikke vil gjenta det en gang. Heldigvis fikk jeg til slutt hooket en dame som godtok å droppe bagasjen for meg. Da var det 15 minutter igjen til avgang og jeg hadde både sikkerhetskontroll igjen og måtte finne gaten. Jeg løp som en gal, traff HELDIGVIS en hyggelig dansk gutt som sendte meg på fast track, løp til gaten og var en av de siste ombord i flyet. Der var det ISKALDT, regner med at forkjølelsen er like rundt hjørnet. Landet i Bergen tirsdag morgen til 13 grader og piskende regn på vindusruten til flyet. Taxi til Nesttun, kystbuss til Leirvik der Fredrik hentet meg. Hjem til iskald leilighet (men fin med blomster etc som mamma hadde fikset før hun dro på ferie…tusen takk :)) og kollapset på sengen i tre timer til jeg ble vekket av naboen under som tydeligvis pusser opp. Jeg kan ikke se et eneste lyspunkt med å være tilbake. På med bukser, boots og vinterjakke, og tilbake til den evige drømmen om å en dag få bo i et varmt land. I morgen er det rett på jobb igjen..både Kværner og Sport-Treff.

På Liquid 🙂

Jasmine’s siste kveld.

Siste tur langs havet 🙂

Margerita på Pizza hut 🙂

MYE måtte gå i bosset denne gangen..dette er bare litt av det.

Utsikt fra bussvinduet i Norge…fin sommer.

Jadda…sier alt.

Denne reklamen synes jeg var så bra at jeg bare måtte ta den med..frister ikke akkurat til å få barn 😀

Medisinlageret er med tilbake fra Kypros..mamma har fått kur for bronkitt og pappa for kneet. Medisinen fra Kypros er alltid magisk! 

Nå har jeg en stor jobb å gjøre med klesvask, utpakking og rydding. Så blir det nok tidlig kveld før jobb i morgen tidlig. Tror jeg må slutte å reise på ferie, så utrolig deprimerende å komme hjem!

7 kommentarer
    1. Ja, det er dritkjipt å komme hjem fra ferie. Blir alltid deppa sjøl. Men hverdagene tar snart overhånd og ferieminnene blir herlige får vi tro… Føler med deg. Ha en fin uke på jobb 🙂

    2. Linda: ja det går seg vel til..nesten så jeg vurderer å slutte med ferie for å slippe disse nedturene..som et dårlig forhold..intense oppturer og lange nedturer..haha 🙂 Fin uke tilbake!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg