Proteiniskrem x 3

Tusen takk for såå mange fine tilbakemeldinger og spørsmål omkring proteiniskremen min. Det har tatt noen dager med prøving og feiling for å komme frem til gode smaker. I dag kommer oppskriftene! Jeg ble jo hektet på frozen yoghurt på Kypros, og bestemte meg for å prøve meg på en sunnere variant når jeg kom hjem. Jeg beklager at jeg mangler en del bilder på fremgangsmåter. Legger ved de jeg husket å knipse i eksperimenteringen 🙂 På bildet over ser dere sjokolade- og peanøttiskrem med sjokoladebiter.

Her er det wild berries-iskrem dekket med bringebær, cashewnøtter og 1/3 av en proteinbar 🙂 Det blir ganske kaloririkt med alt dette fyllet på, så kanskje det bør spares til en eventuell spisedag eller frimåltid? 🙂 

 

Ingredienser proteiniskrem med sjokoladesmak:

150 g gresk yoghurt

2 ss myoprotein mocca (evt. andre typer går sikkert bra?)

1-2 ss kakao (alt etter hvor mye sjokoladesmak du vil ha)

1 ss sukrin

10-15 dråper stevia og vaniljeessens (evt. stevia vanilje eller sjokolade)

1 dl Styrk (evt. annen melk)

 

Fremgangsmåte:

Finn frem alle ingrediensene..jeg har glemt melk på bildet..det må du ha 🙂

Bland yoghurt med protein, kakao, sukrin, stevia og vaniljeessens.

Rør godt sammen. Du vil få en litt tørr, tykk blanding. Spe på med melk til du har fått den jevn, glatt og kremet. Jeg brukte ca. 1 dl.

Sånn skal blandingen se ut før den skal i ismaskinen 🙂

Hell blandingen i ismaskinen. Pass på at du ikke har mer enn 3,2 dl, da får du ikke lokket på (på OBH Nordica sin).

Sett den i gang og la den kjøre ca. 8 minutter.

Da får du en herlig kremet konsistens…akkurat som den italienske på Deli de Luca 🙂

Pynt med nøtter og bær og nyt! 🙂

 

Ingredienser proteiniskrem med peanøttsmak:

150 g gresk yoghurt

2 ss peanøttprotein (jeg bruker Chocolate Peanut Butter)

2 ss romtemperert økologisk peanøttsmør

1 ss sukrin

10-15 dråper stevia og vaniljeessens (evt. stevia vanilje)

30 g sukkerfri mørk sjokolade (fra Sukkerfritt)

 

Fremgangsmåte:

Finn frem alle ingrediensene..her har jeg tatt med melken..og her skal den ikke være med.for en rotekopp 🙂 Ellers stemmer det!

Jeg glemte å ta blandingsbilde. Begynn med yoghurten. Ha over protein og peanøttsmør sammen med sukrin og søtning. Rør til en blank og glatt kremet konsistens. Peanøttsmøret må ikke være for hardt, da får du ikke rørt det skikkelig inn.

Hakk opp litt sukkerfri sjokolade som du kan blande inn. 40 g var kanskje litt i overkant mye?

Ha blandingen i iskremmaskinen, kjør i tre minutter, tilsett sjokoladebitene og kjør i fem minutter til.

Denne isen smaker mye peanøtt så om du ikke liker det så ville jeg byttet peanøttprotein med sjokolade eller vaniljeprotein.

Pynt med sjokoladebiter før servering 🙂

Nyt! 🙂

 

Ingredienser proteiniskrem wild berry:

150 g gresk yoghurt

30 g blåbærprotein (jeg bruker Whey)

100 g frosne skogsbær

10 dråper stevia

1 dl vann (eller melk om du vil ha den litt mer milkshakeaktig)

Fremgangsmåte:

Jeg har dessverre ikke bilder av fremgangsmåten. Bruk blender på grunn av de frosne bærene. På grunn av det slipper du også å bruke ismaskinen her. Rør proteinpulveret inn i yoghurten. Ha den i blender sammen med frosne bær, stevia og litt vann. Mix godt. Server i skål og topp med ønsket fyll 🙂

God helg!! 🙂

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg