Endelig!

Endelig fikk jeg proteinisen til å smake som jeg ville! Det har gått med noen beger med gresk yoghurt i forsøkene. Og protein 🙂 Med nyinnkjøpt ismaskin ble også konsistensen riktig. Selv om jeg ikke er superfornøyd med OBH Nordica sin iskremmaskin. Isen henger seg veldig i kantene, og også i rørepinnen. Men isen smakte hvertfall godt! Nå har jeg tre typer jeg er fornøyd med: wild berries, sjokolade og peanøtt. Oppskrift kommer i morgen.

Ellers har jeg booket billetter til Mexico og Los Angeles. Helt alene skal jeg reise! Skrekkblandet fryd 🙂 Kommer et innlegg om dette litt senere 🙂

Middagen i går var SUPERGOD! Grillet ørretfilet, kålsalat (manglet dessverre den viktigste ingrediensen rødkål, men det har de ikke på Stord), grillet søtpotet og grillet halloumi. Elsker den nye grillpannen min. Alt smaker jo tusen ganger bedre i den!

Og søtpotet dere…det slår potet anyday! Grill med litt olje, salt, pepper, basilikum og timian. Nam!!

I dag skal jeg tilbake på Ikea etter jobb for å kjøpe den hersens hyllen til skoene og få litt orden på de. Går nesten ikke an å gå i gangen, så jeg må få litt sko inn på rommet. Har en plan i hodet, får håpe den blir like bra i virkeligheten 🙂

 

10 kommentarer
    1. Mornings! Vurderer ismaskin selv, men juicepressen fra Phillips, den som har fått så gode kritikker ,står først i køen og skal bestilles neste uke, når pengene renner inn på konto. Jeg blir GLAD av å høre om Mexico + California og venter spent på “planen” din!

    2. lineinspirasjon: ja jeg stod og så på den juicepressen samtidig..men jeg vil ha yoghurtiskrem! så da ble den iskremmaskinen 🙂 Håper du legger ut når du tester juicepressen 🙂 Haha jeg er i grunn litt skremt av hele turen..gleder meg jo selvfølgelig, men fikk ikke sove i natt. Panikkangst..har kjøpt en dyr tur på mastercard som jeg må jobbe meg ihjel for å betale ned..skal sitte på fly i timesvis, noe jeg hater mer enn alt, og i tillegg være alene der i 2 uker!! Haha..men det er jo bare å kaste seg i det…kjøpe billetter før man får tid til å ombestemme seg 🙂 Og jeg GLEDER meg til nye opplevelser..:)

    3. Søtpotet har jeg aldri smakt, men hvordan er den ang karbohydrater? Prøver å ha minst mulig av det for å gå ned i vekt.

    4. Anonym: det er rundt det samme karbohydratinnholdet som potet, så om du lever veldig lavkarbo så er det nok ikke ideelt. 17 karbo i 100 gram, på tallerken på bildet er det akkurat 100 gram. Men det har mindre stivelse enn potet så det reagerer annerledes på blodsukkeret. Hvilken “diett” følger du?

    5. I am going to LA, San Francisco and New York in December….so I guess I can ask you for tips after your visit in California:)
      Klem
      Dorota

    6. Jeg prøver meg på LCHF, men ikke så lett å få i seg så mye fett. men har gått ned noen kilo bare med å kutte ut karbo. Beste er å ikke være sulten slik som på mange andre dietter.

    7. Anonym: Jeg tror ikke det er bra å propppe i seg for mye fett heller. En god balanse er det beste. Jeg prøvde å kutte karbohydrater i en periode, men fordi jeg trener så mye så fungerer jeg mye bedre med litt karbohydrater i kostholdet…ca. 60-70 g per dag 🙂 Det viktigste er jo at du finner det som passer best for deg, og som du kan leve med resten av livet uten diettperioder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg