Update

Åh, finnes det noe mer fantastisk enn nyplukkede rips fra egen hage? Endelig er de modne! Jeg var hos mamma i går og vi plukket 6-7 kg. En del av det ble fryst og noe skal i cottage cheese-lunsjen min i dag. Gleder meg! 🙂 Har planer om en tur til besto og besten i helgen og plukke enda mer..:) Jeg tror det kommer til å bli en supergod proteiniskrem…ripsis? Det må vel bli bra 🙂

Ellers kjøpte jeg meg en lyseblå blazer på 70% på Zara forrige uke i Oslo. Det var også alt jeg shoppet hele uken..imponert over hvor lite jeg har handlet etter jeg kom hjem fra Kypros..det er jo nesten seks uker siden..prøver å spare til Mexico/USA 🙂

Denne uken har føltes utrolig LANG. Ukene blir alltid mye lengre når jeg er på Stord hele uken. Heldigvis har jeg klart og være/skal være ganske sosial etter jobb og trening. Rydding hos mamma og pappa på mandag, besøk av Camilla på tirsdag, middag og ripsplukking med mamma i går, på besøk til Rebecca og Kristoffer i dag, Sport-Treff i morgen og henge med venner i helgen 🙂  Det føles bra! Men jeg forsaker lesing, som jeg absolutt burde fått gjort før første helgesamling på NIH om to uker. Regner med jeg må bruke hele neste helg på å lese meg ihjel!

14 kommentarer
    1. Kanskje du må kvitte deg med bilen og begynne å gå? Jeg “bærer meg ihjel” hver dag, det blir fort 5-10 kilometer for dagen i transportetapper per dag. Joda, utrooolig tidkrevende, jeg drar hjemmenifra 05.45 på arbeidsdagene. Vekt har aldri vært noen issue, har heller vært for tynn. Det blir også mere penger til flybilletter uten bil 🙂

    2. lineinspirasjon: helt uaktuelt å kvitte seg med bilen i dette landet. Jeg er allergisk mot regn. Og det er kun regn her. I tillegg så slutter jeg ofte i den ene jobben kl 15, og begynner i neste kl 16, og da har jeg ikke sjanse til å rekke det uten bil. I løpet av fire år på Kypros så hadde jeg ikke bil, og gikk hele tiden. Foruten den lange tunge veien hjem fra matbutikken så var det aldri noe problem. Fordi det alltid var sol!! 🙂 Her derimot…jeg skjønner ikke hvordan du klarer det! Jeg går veldig mye når jeg er i Oslo på jobb..ettermiddagene brukes til turer..men der er det jo stort sett opplett og da er det jo deilig…og man skal ikke rekke noe!: )

    3. Hei igjen! Jeg greier meg uten bil pga god planlegging og lange dager (ofte borte 06 til 22 fra heimen). Hater vinteren og ukene med minus 25, men tenker på flybillettene når jeg trasker rundt i snøfonnene. Er pokker så sta på dette….

    4. lineinspirasjon: ja det er litt insane for min del..men utrolig imponerende! 🙂 Nå er Dubai bestemt! Så jeg trenger litt tips av deg! Jeg eier ikke et eneste skjørt/shorts/kjole som dekker knær, og jeg bruker bare singleter, ikke t-shirts. Er det helt krise der med å kle på seg over alt? Og hvordan er det med å komme seg inn i landet? Må man fikse noe på forhånd, vet du det? Vi skal forresten også til Abu Dhabi og Oman 🙂

    5. Tjohei for Dubai! Jeg drar over en helg i november. Kan skrive litt om skikker ol. da. Men nevner nå…Du får visum på ankomst som nordmann. Sjekk ut med Oman, husker ikke helt, men mener det samme gjaldt der. Oman er superkonservativt. Abu dhabi ganske konservativt, Dubai mindre. Jeg fraråder deg på det sterkeste å tulle med kulturen deres, du ser jo hvordan det KAN gå når man gjør det. Enkelte områder i Dubai er vestlige, men jeg kunne ALDRI ha vist knær eller skuldre i Arabiske Emirater. Bassenget og stranda er ok, alle bruker bikini. Så er det noen russere, da, som gjør skam på hele Europas befolkning i singlettene og shortsene sine på shoppingsenteret.
      Kjør gjerne lange, stramme bukser, og litt løse, ledige topper som DEKKER skuldrene.

    6. lineinspirasjon: takk for informasjon! Gruer meg til de kleskodegreiene. Jeg har jo ingen klær som går nedenfor knærne utenom langbukser..og man har jo virkelig ikke lyst å gå i det når det endelig er varmt nok for shorts! Nesten så jeg håper det ikke blir så varmt! Haha! Har du vært i Oman?

    7. Hei igjen. Jeg kunne ha skrevet side opp og side ned om temaet “kle seg med respekt”. Har vært i Oman, landet er nydelig, men superkonservatrivt. Her må du gå med klær på stranda som dame, men bikini går bra ved bassenget på hotellet. Vær spesielt nøye med konservativ klesstil der. I Abu Dhabi såg jeg de lokale reagere med avsky da en guttegjeng med turister kom vandrende med singletter på et kjøpesenter. I Dubai finst det skilting på kjøpesentrene om at konservativ påkledning er påpudt. Noen turister bryter reglene, der er de mere vant med det. Men det blir som om en turist fra Arabiskle Emirater sitter på restaurant i Norge og raper, høyt og tydelig, med vilje. SÅ uhøflig etter vårt syn….

    8. lineinspirasjon: ja jeg hater folk som raper, så vil ikke være en av dem..haha. Men jeg må si at denne påkledningen legger en stor demper over hele turen for både mamma og meg! Får bare ta med litt av alt tror jeg…shorts på hotellområdet og bukser ellers. Hva med lange kjoler som er stramme oppe og løsere i skjørtet? Med en bolero over eller noe? Er det godtatt når man går på kjøpesenter/restaurant etc.? Har jo ikke lyst å gå rundt å føle meg stygg hele tiden heller 🙂 Vi snakker om å kjøpe noe sekkeklær fra Sparkjøp, men det kommer til å ødelegge ferien for min del. Haha. Går rundt i en sekk på 30 års dagen, det er akkurat som å gifte seg i undertøyet 🙂

    9. Lange kjoler går fint, ta med et skjerf eller noe over skuldrene. Eller topper som dekker skulderene, da gjør det ikke noe at de er stramme heller. Husk: jeg er kanskje litt hysterisk på dette selv, men er veldig opptatt av å respektere lokal kultur. Ellers så kunne jeg aldri i verden ha reist så mye rundt alene…

    10. lineinspirasjon: nei det er jo noe med det, har ikke akkurat lyst å bli beglodd og uglesett heller. Thumps up for lang kjole 🙂 Hva med sko da? Er det lov å gå med hæler? Haha jeg ser på deg som et levende reiseleksikon Line 🙂

    11. Så høye heler som du bare vil,det er kroppen man ikke skal vise frem. Det er MYE verre å vise hud enn å kle seg med trange klær, skjønner? Men ellers: tenk på at kvinner i utgangspunktet er “verdiløse” mange steder i Midtøsten. Ingen kvinner har vel lyst til å bli sett på som en hore i tillegg , bare fordi at en kler seg respektløst i forhold til kulturen….

    12. lineinspirasjon: ja det er jo hele tragisk hele opplegget..jeg er jo så imot det kvinnesynet at jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal dra dit 🙂 Haha..har kjøpt meg et langt svart skjørt i dag, superstygt!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg