Overkropp i fokus

I går hadde vi siste dag av styrketreningshelgen på NIH. Det har vært fire fine (og slitsomme) dager 🙂 Flinke instruktører, kjekke medstudenter, masse trening og ny kunnskap! Overkropp stod i fokus på helgens siste dag. Vi terpet på øvelser for rygg, bryst, skuldre, biceps og triceps. Dere kan ikke tro det, men etter å ha blitt introdusert for pull-ups med hjelp av partner er dette nå min nye favorittøvelse! Finner jeg noen å gjøre dette med ukentlig så skal jeg virkelig lære meg pull-ups! Det blir MASSE styrketrening fremover mot eksamen. Vi må jo kunne alle øvelsene i detalj når vi skal både vise selv og instruere andre med riktig teknikk. Skummelt å tenke på at det er bare to måneder igjen til den praktiske eksamen! I tillegg er det mye fysikk og biomekanikk som ligger bak øvelsene. Vi kan ikke gjøre noe som helst uten å stillespørsmålet hvorfor?

På bildet over ser dere Stefan, en av instruktørene våre, som demonstrerer brystpress i apparat.

Og her har dere Erlend som viser hvordan benkpress skal gjennomføres skikkelig.

Fokus på stående foroverbøyd roing 🙂

Flies i kabel 🙂

Flies med manualer 🙂

Til slutt så slenger jeg med et bilde av denne gjengen som stod utenfor Spectrum når jeg kom tilbake fra skolen lørdag kveld, når jeg dro søndag morgen og når jeg kom tilbake igjen i går kveld. Imponert over at noen gidder å vente ute over et døgn på Selena Gomez! 🙂

Nå er det jobb igjen, før jeg drar tilbake til Stord tidlig i morgen. Snakkes 🙂

 

4 kommentarer
    1. Jeg må bare si det – du er HEIT i treningsklærne! Treningen har virkelig funket, selv om jeg ikke vet helt hvordan du så ut før du startet styrketrening. Håper resten av mandagen blir herlig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg