El Arco de Los Cabos – Land’s End

Døgnrytmen min er totalt snudd på hodet. Jeg kommer ikke inn i det. Stuptrøtt klokken 8 om kvelden, våken kl 4 om natten. Slitsomt!

Søndagen startet klokken 05. Treningssenteret hadde jeg funnet ut åpnet klokken 07, så jeg ryddet litt på rommet, lastet opp litt bilder etc. før jeg tok på meg treningsklær og trasket de 20 minuttene det tok til gymmet jeg hadde funnet. Det var STENGT! Stor skuffelse. Der ser du hva språkmisforståelser kan gjøre. “See you tomorrow” – “ok”. Jadda. Jeg trasket skuffet tilbake og visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Bestemte meg for en kort joggetur ute. Drakk masse vann, og satte i gang. Prøv å jogg i 43 grader..det er hardt 🙂 I tillegg har jeg fremdeles utrolig vondt i beina etter flyturen (både anklene og et punkt under foten) så det ble en hard tur. Men jeg gjennomførte 40 minutter, til glede for mange sjokkerte mexikanere 🙂 Tror ikke det er så mange som er gal nok til å løpe ute i solsteken på denne tiden 🙂 Avsluttet med 20 min med knebøy og benkpress på hotellets “gym”.

Etter en kjapp dusj, tok jeg bikinen på og bestilte tur med “water taxi” til El Arco. Det er området, eller steinformasjonen, som deler Stillehavet fra Californiagulfen. På Californiagulfsiden ligger fantastiske “Lover’s beach” der jeg tilbragte et par timer. På motsatt side, mot Stillehavet, lå Divorce beach. Stor forskjell i vanntemperatur fra de to sidene. Båtturen kostet 200 peso (100 kr), og tok meg med rundt på ulike strender, for å se ulike steinformasjoner, se på seler og fisker. Utrolig herlig!

På vei ut fra marinaen 🙂

Mele var sjåføren min..privatsjåfør ettersom jeg var helt alene 🙂

Redningsvest på:)

Pelican beach er kjent for å ha utrolig mange fisker, og er et område der veldig mange dykker.

El Arco!

Foran El Arco 🙂

Selene koser seg i skyggen 🙂

Grotter på Lover’s beach. To går inn, og tre kommer ut, sier legenden 🙂

Nydelig fint på Lover’s beach 🙂

Mot Divorce beach!

Solen er så sterk her, det er helt utrolig! Etter et par timer var jeg helt stekt…:)

Denne formasjonen viser Baja-pensinsula opp ned…sier de 🙂

Etter noen timer på Lover’s beach, ble jeg hentet og kjørt tilbake. Valgte å bli sluppet av på Medano beach, som er hovedstranden, og stranden der alle amerikanske tenåringer bruker på spring break. Nydelig strand med mange restauranter og barer hele veien. Eneste jeg kan si som negativt er de tusenvis av selgerne som konstant plager deg for å prøve å selge noe dritt. Jeg klarte ikke å holde ut mer enn en time der, så må finne en løsning på det 🙂

Brente skuldre, måtte investere i en Cabo t-shirt..de er over alt her..i alle farger og fasonger 🙂

Medano beach beds!

På kvelden tok jeg bussen til Walmart.

Der hadde de et gigantsk utvalg av ALT. Så utrolig kjipt å ikke ha kjøleskap!

Endeløse rekker av kaker..

Kjeks…

Doughnuts..

Man fant seg et fat og en klype, og plukket oppå det man ville ha. Baguetten og mufinsen var gode, de tre andre tok jeg en bit av og kastet i bosset. Grusomt! Haha..

Tomater i alle farger og fasonger 🙂

Masse frukt (men ingen granateple)!

De selger til og med kaktus..

På vei tilbake i bussen…handleposene med 🙂

Etegilde på rommet..:) Cottage cheese har de forresten i bøtter og spann her, fra ministørrelse til flere kilos bokser.

Er det noen av dere som har smakt disse forresten? Blåbærbarer med stevia, mye mindre sukker enn de vanlige! De var faktisk ikke så verst! Nå er jeg kledd for trening igjen, i håp om at det er åpent i dag 🙂

 

 

 

6 kommentarer
    1. Haha, det høres ut som meg på tur, både døgnrytmen og det du ellers driver med. Du er jo skikkelig reisevant og selvstendig du og 🙂 Det blir ikke Mexico på oss i høst, men jeg har ikke avskrevet New York HELT ennå. Endel andre flybilletter er heldigvis i boks…

    2. lineinspirasjon: ja vant til å være alene vet du, så det meste går fint med litt sunn skepsis i bakhånd 🙂 Du må virkelig prøve Cabo en gang, det er nydelig her! Skulle gjerne hatt flere dager til å reise litt rundt! New York ja..en vakker dag skal jeg også dit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg