Drømmen om Milano

Så lenge jeg kan huske har jeg hatt lyst til å dra til Milano. Jeg elsker klær og mote, og Milano er liksom en av de fire store. Vi ankom i går formiddag og var på jobb helt til kl elleve om kvelden (inkludert en lang middag med kunden). I dag var det tidlig på an igjen, og vi var ferdig i ettermiddag. Både jeg og hun som jeg reiser med bestemte oss for å være igjen en dag i Milano for litt sightseeing og shopping 🙂 

Sjekket ut av hotellet vi bodde på, og inn på et som jeg fant ganske billig på booking.com. Og det er helt supert, sentralt og fint! Det første jeg måtte gjøre etter å ha sjekket inn var jo selvfølgelig å komme meg til Via Montenapoleone (designergaten) og berømte Duomo 🙂 Det var en stor opplevelse å få gå omkring inne i en skikkelig italiensk Valentino-butikk. Den i Paris kan ikke måle seg. Jeg la min elsk på en kåpe til 3000 euro. Hvis Mette Marit får den så blir jeg sur.

Gatene rundt Duomo er helt FANTASTISKE. Nydelige byggverk, koselige kafeer og en hel drøss med butikker i alle prisklasser! La Rinascente er Milano’s svar på Lafayette (i Paris) og jeg tilbragte hele kvelden der. Jeg vil være rik! Jeg fant sååå mye fint hos Armani..klassiske snitt, delikate farger, stive priser.

Vi har blitt dratt med for å smake på all mulig mat…både fra selve Italia og fra Sicilia. Noe er godt, noe er litt rart. Du kan hvertfall bare glemme å prøve å holde noe diett når du er på jobbtur. Du kan spise mindre mengder, men du må smake på alt. Ellers er du uhøflig.

Så langt har jeg ALDRI i hele mitt liv vært i et land der mennene er så høflige! Det er nesten skummelt! Kanskje det bare er tilfeldig og jeg vil få en ny opplevelse i morgen, men det er helt fasinerende 🙂 Jeg har aldri sett en sånn respekt for jenter før som jeg har sett her! Thumbs up! At italienske menn er fine derimot…de tror jeg er en myte…haha..i så tilfelle er det ikke så mange av dem i Milano 🙂

Hvis dere lurer på hvorfor jeg driver og snurrer rundt på bildene nedenfor så er det et sted jeg ble tatt med. Det er en runding inni en okse, og hvis man snur seg rundt der så betyr det at man vil returnere til Milano. Så da krysser jeg fingrene for at det fungerer 🙂

I morgen skal jeg gjøre alt på en gang…opp i toppen av Duomo…shopping..og en hel del andre turistattraksjoner! God helg alle sammen 🙂

 

 

6 kommentarer
    1. Så bra at DU liker Milano! Byen er det kjedeligste jeg vet med hele Italia, men så er jeg ingen motejente, vet du 🙂 Oh yess, italienske menn kan dette med komplimenter!
      Idag gjorde jeg Oslo Lisa-style og fant stooore, billige granatepler i bakgatene, det blir ikke siste gangen.

    2. lineinspirasjon: jeg kan skjønne at det kanskje er litt kjedelig når du har null interesse for mote, men for meg som ELSKER det så var det himmelen! Det slår faktisk både Paris og London ned i støvlene når det kommer til designerbutikker! Oh lord! Men hva med kanalene rundt Navigli og det store matmarkedet der da? Det må jo være noe for deg..jeg fant store granatepler 🙂 Herlig at du fant store billige i Oslo!! : )

    3. Takk for tips, har reist ut av byen fort som bare det, jeg, når jeg har flydd til Milano. Har ikke likt meg i hovedsentrum. Men Milano er en billig destinasjon å fly til, så det blir nok flere turer dit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg