Welcome to Miami

Endelig kommer et innlegg fra Miami! Beklager at det har tatt så lang tid, men jeg har liksom ikke hatt tid til å laste bildene inn på pc-en, eller opp på bloggen. Miami er en nydelig liten by helt på sørspissen av Florida. Jeg hadde planlagt fem late dager på stranden Lummus Beach Park som ligger nedenfor Ocean Drive, South Beach. Dessverre så gikk det ikke helt slik, fordi det ble uvær mesteparten av tiden jeg var der. Så i stedet for å bruke lite penger og bli brun, så kom jeg hjem like bleik, men enda fattigere! Haha, men opplevelser, det fikk jeg 🙂 Og en dag på stranden! 🙂

Jeg flydde fra New York via South Carolina til Miami den 6 november. Da var det skikkelig varmt og herlig 🙂 Hadde bestilt hotell på Ocean Drive, strandpromenaden, og det var utrolig deilig å få sitt eget rom med bad (i motsetning til YMCA i New York). Skiftet til shorts, singlet og sandaler og gikk i flere timer for å bli kjent med området 🙂 Og det var så fint! Palmer, murhus i pastellfarger, kritthvit sand, fine joggeløyper, designerbutikker 🙂 Masse spreke folk å se over alt, de overvektige amerikanerne finnes ikke på South Beach! Jeg prøvde å finne et treningssenter, det er alltid noe av det første jeg sjekker når jeg er på tur. Jeg fant to stykker, men HERREGUD, 200 dollar for å trene noen få stakkarslige dager. Det ble i drøyeste laget for min del, så da ble det jogging langs Ocean Drive og på stranden i stedet. Og en hel masse med gåing.

Collins Avenue var gaten rett bak Ocean Drive, og der var det mange designerbutikker. Jeg endte opp med et par beige pumps fra Steve Madden. Mer shopping skulle det bli når uværet satt inn.

Om kvelden var Ocean Drive preget av masse lys, musikk, restauranter, barer, discoer, livlige, glade og festkledde mennesker 🙂 Så utrolig deilig å kunne gå ute om kvelden i en liten kjole uten å fryse. Dette er livet altså! 🙂

Jeg likte denne oppfinnsomheten…iskrem laget i alle mulige smaker og fasonger. Jeg prøvde de ikke, men tror jeg skal leke litt med ideen og prøve meg litt frem på en sunn utgave 🙂

Lincoln Road Mall er et kjøpesenter som ligger ute. Det er en lang gate med butikker og restauranter på begge sider, og fontener og annen “pynt” i midten. Den minner meg veldig om den fantastiske 3rd street promenade i Los Angeles. Lincoln Road Mall har både billigbutikker og designermerker. Ligger også en liten Macy’s der, men den var virkelig elendig i forhold til den på 34th street i New York. Miami er fantastisk, men det har et stykke igjen til Los Angeles..det er fremdeles strandhuset på Venice Beach som står høyest på listen 🙂

H&M på Lincoln road mall.

Designer window 🙂

På Lincoln Road Mall 🙂

Dagen etter jeg kom til Miami, var det kjempefint vær! Jeg hev på meg bikinien, investerte i solkrem og gikk på stranden. Det var latterlig dyrt å leie solseng. Jeg er vant til 2 euro på Kypros, her skulle de plutselig ha 20 dollar! Fant en “dårlig” seng til 12 dollar til slutt, så det ble den 🙂 Og den følelsen, å slappe helt av og kjenne solen steke mot kroppen. Den er bare helt ubeskrivelig. Dessverre så varte bare solen i 2-3 timer og så skyet det totalt over. Fikk beskjed at det var en storm på vei. Det ble heldigvis bare grått den dagen, så jeg lå på stranden til ettermiddagen og leste ut en bok. Det var ikke kaldt, men det ble dessverre dårlig med brunfarge.

Stranden i Miami var nydelig 🙂 Men badevannet var ganske ekkelt..man så liksom ikke beina under vannet..og det var glassmaneter. Så det ble et 10 sekunders bad, og det var det.

Espanola Way er superkoselig! Det er en liten gate med restauranter som er lyst opp, man føler nesten at man er i et annet land 🙂 

Og jeg fant denne på en restaurant! Granateplebrus! Jeg liker jo ikke brus, men denne var bare helt fantastisk!! 🙂

Fredagen stod jeg tidlig opp og tok en joggetur på stranden. Når jeg kom tilbake så var det helt grått, og en time senere så blåste det kraftig og regnet øste ned. Bestemte meg da for å ta en shuttle til Dolphin Mall, et kjøpesenter jeg husker godt fra når jeg var der med mamma, pappa og Fredrik i 2004. Rundt 250 butikker, så jeg slo ihjel mesteparten av fredagen der 🙂

Art-deco stilen i Miami er ganske artig..alle husene er malt i ulike farger 🙂 Lørdagen var værmeldingene like dårlige så jeg bestilte meg en sightseeing tur for å ha noe å gjøre på 🙂 Skriver om den i neste innlegg 🙂 Stay tuned!

4 kommentarer
    1. Du, vi hører jo om Florida og at staten kalles “sunshine state”. Veldig misvisende, spør du meg. Har besøkt Miami tre ganger nå, og det har garantert vært mere drittvær enn fint vær der totalt ved mine besøk. Så en drar ikke dit for stabilt vær, nei. Men for shopping og kule vibber? Oh, yess!

    2. lineinspirasjon: haha nei det er helt sant Line!! Sist jeg var der var det også regn! Men litt mer sol innimellom enn det var nå heldigvis 🙂 Det fine er jo at det heldigvis er varmt fordi om!

    3. lineinspirasjon: wow, det høres ikke moro ut! Man reiser ikke der for å få frost liksom! Jeg skal ta PT-delen som intensivkurs i Florida i april/mai. Håper ikke det blir så kaldt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg