Fint ferdig

Her ser dere hva som har opptatt meg de siste månedene. Det har vært så utrolig mye å lese på, og studere og å lære seg at det nesten har tatt knekken på meg. Men bare nesten. Til tross for at jeg har måttet nedprioritere alt annet så er jeg endelig ferdig med årets skolegang! Ett år av utdannelsen fra Idrettshøyskolen er over, og jeg er ett skritt nærmere PT-karrieren. Etter torsdagens eksamen kan jeg også forhåpentligvis snart kalle meg kostholdsveileder 🙂 Det hadde vært moro!

Når jeg kom tilbake fra Oslo etter eksamen torsdag kveld, kunne jeg samle sammen alle bladene som har kommet i posten eller som jeg har kjøpt, uten å få lese. Det må være første gang i hele mitt liv at jeg har uåpnede blader fra 4 mnd tilbake. Hvert minutt jeg har vært hjemme (det er ikke så altfor mange minutt) så har jeg prioritert lesing i treningsbøker og kostholdsartikler. Jeg har lært vanvittig mye, og har nå en gigantisk bladbunke som jeg kan kose meg med gjennom desember 🙂

Jeg er litt streng med kosten for tiden…frokosten er havregryn med proteinshake 🙂 Det smaker faktisk veldig godt!

Og etter en hard treningsøkt så blir det shake og riskaker. Jeg spiser selvfølgelig også kjøtt, fisk, cottage cheese, grønnsaker etc utenom.

Har vært vikar på Sport-Treff denne helgen…hdde styrke og spinning på fredag, og spinning lørdag morgen. Kjempekjekt å være tilbake og trene sammen med den spreke gjengen 🙂 Ekstra stas var det at jeg fikk den nye 2XU tightsen min samme dag, så jeg fikk spinne i den 🙂 Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det, men once you go 2xu, you cant go back! Seriøst, jeg prøvde en gammel H&M tights her om dagen…helt uaktuelt…den ble slapp og ekkel i forhold. 2XU sitter som et skudd og man trenger ikke touche tightsen i løpet av en treningsøkt..verken opp eller ned! 2XU for life 🙂

Hjemmelaget hawaiiburger som lørdagskos 🙂

Granatepleutvalget på Stord….ikke akkurat så vanskelig å holde seg unna granatepler her. Skulle hatt Oslo-markedene!

Jeg har laget pakkekalender til mamma og hengt den opp hjemme på kalenderen som farmor har laget 🙂 

På dagen i går så bakte vi (mamma og jeg) besto sine julekaker – sprut og kokoskranser sammen med Mari og Hildegunn. Kjempekoselig! 🙂 Vi manglet  bare besto..tror hun hadde likt seg da 🙂 Jeg måtte jo selvfølge mekke sammen noen sunne varianter også…har ingen planer om å gå på noe smell denne julen 🙂 Nøttetopper er en av mine favoritter, og de lages ganske enkelt av mandler, eggehviter og sukrinmelis.

I tillegg lager jeg noen pepperkake cookies som er supergode med kremost på. De inneholder veldig lite kalorier, og smaker som pepperkaker, men med en litt annen konsistens 🙂

Puffet havre med proteinpulver 🙂

På kvelden fikk jeg besøk i leiligheten av Trude og Monica. Altfor lenge siden jeg hadde sett begge to, så det var kjempekoselig! 🙂 Monica var flink og holdt seg til Bris, mens vi drakk litt vin (jeg for første gang siden i sommer)! Og vi endte faktisk med å ta turen ut! Der møtte vi Anne Kathrine og gjengen så det ble faktisk en veldig bra kveld 🙂 Og søteste Monica hadde med seg både roser og en liten koselig rød lykt til meg! Snakk om overraskelse…utrolig fint av deg Monica…tusen takk <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg