Kostholdsveileder

Sukkerfrie pepperkakekjeks med kremost og granateple..

Det er utrolig herlig at jeg etter et helt år med slitsomme studier endelig kan kalle meg kostholdsveileder!! 🙂 Jeg fikk toppkarakter på denne eksamenen også, så jeg er strålende fornøyd med det 🙂 Nå er jeg kvalifisert til å lage dietter for vektreduksjon og vektøkning til vanlige “friske” mennesker, samt de med høyt kolesterol, blodtrykk, diabetes og andre livsstilssykdommer. Jeg må ta et ekstra kurs dersom jeg ønsker å spesialisere meg innen andre sykdommer som cøliaki etc.

Dagene i Oslo fløy avgårde. Torsdagskvelden var jeg ute og spiste sammen med Caroline og Isabel som jeg tok anatomigrunnkurset på NIH sammen med i vår. Fantastisk herlige jenter, og vi har det alltid så kjekt sammen. Herlig å være sammen med noen der jeg kan være kosthold- og treningsnerd hele tiden uten at de sovner! Haha 🙂 Fikk også en tur innom julemarkedet med pappa. Men det som fristet mest der var bare ting jeg ikke kan spise, som belgiske vafler og andre “godsaker”.

Ellers var det ikke noe moro å sitte hele dagen på Gardermoen på fredag. Jeg skulle reise tidlig til Bergen, men sånn gikk det absolutt ikke. Etter fire kanselleringer, mange timer i kø, koffert som var rotet bort og etter å ha gått gjennom sikkerhetskontrollen flere ganger, kom jeg meg endelig på et Norwegianfly som fant det trygt nok å lande i Bergen klokken halv åtte om kvelden. Aldri har jeg tilbragt flere timer på den kjipe innenlands-avdelingen til Gardermoen. De har jo bare pølser og vafler å servere, så jeg spiste kun granatepler. Vi landet på tvers i Bergen til en forferdelig snøstorm. Heldigvis hentet mamma og Anne meg så jeg slapp å begynne å lete etter en buss i kaoset 🙂 Er utrolig deilig at det i dag er +8 grader, og at snøen sakte men sikkert regner bort 🙂 Det er ikke mye jeg hater mer enn snø og vinter.

Vi hadde en koselig helg på hotell i Bergen. Fikk stor suite der jeg hadde eget soverom 🙂 Lørdagen var vi ute og spiste på restaurant No. 13 på Torgallmenningen. Da ble det torsk rullet i spekeskinke med blomkål, blomkålpure og blomkålskum. Haha..var godt altså! Men den druknet jo i skummet! 🙂 Alltid koselig å være ute og spise med Haktorson-gjengen! Eneste minuset var at restauranten var iskald, så vi som satt nærmest vinduet ble helt forfrosne. Jeg gikk derfor tilbake til rommet, mens de andre gikk videre på en bar.

Søndagen var det åpent på butikkene i Åsane, så vi tok en tur ut dit. Pga. at jeg må spare til PT-utdannelsen så ble det ekstremt lite shopping på meg denne helgen, men det var greit å kikke litt 🙂 Var innom graven til besto og besten på vei hjem – like trist som alltid. Den var i tillegg full i snø så jeg måtte til med måking. Vi plantet en liten grønn busk og la ned en fin hjertekrans. Savner de så altfor mye <3 I går kveld gikk jeg gjennom besto sine klær og ting med mamma. Fikk en kjempesøt kjole som besto gikk med som jeg har hengt opp på bysten i stuen 🙂

Er den ikke søt? 🙂

Fant også den fineste, gamleste mest utslitte bamsen som har fått flytte inn hos meg 🙂 Nostalgi!

Mamma har fikset både blomst og snøkule til meg, så det ble litt julestemning på salongbordet 🙂

 

 

 

8 kommentarer
    1. Masse grattis med vel gjennomført!
      Er ikke glad i vinter selv, skikkelig frysepinne. Men setter pris på skiturer og litt kaldere vær, annet enn det sørpeføret vi har her på Østlandet idag….

    2. lineinspirasjon: takk for det Line! 🙂 Ja det var vel sikkert sånn det var her på søndag det..eneste man kan ha på seg er gummistøvler til knærne liksom…pga alt slapset..

    3. Stine: takk for det! Nei det er deltid ved NIH 🙂 Så jeg er kostholdsveileder, ikke ernæringsfysiolog..skulle gjerne tatt det, men har ikke mulighet til å ta fulltidsstudier pga øknomien. Kjempespennende fag!! Og jeg så deg forresten på VG/vektklubb..så kjekt! Du er superflink! 🙂

    4. hehe ja no er det sparing for alle penga!!!
      gleder meg sjukt mye no alts! saa at man kunne “nedbetale” i 3 omganger da. 5000 foerste og resterende i to omganger igjen:) blir sjukt spennende, aa goy at vi er to:)
      maa finne noen kule plasser aa reise til aa maa gjore no turistting a;)

    5. Anita: jaaaaa smme her!! Blir moro!! 🙂 Jeg HÅPER vi skal være i Miami!! Har en følelse på Orlando! Men da blir det Disneyworld på kvelden! Haahaha 🙂 Og da er det kort vei til Daytona beach 🙂 Du kan faktisk betale akkurat som du vil! Bare send en mail om det! Så lenge alt er betalt før avreise så er det ett fett. Jeg betaler i fire omganger!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg