Tour of Miami

Jeg er ikke helt ferdig med Miami 🙂 Har et par innlegg til jeg har lyst å dele med dere derfra .) Pga det dårlige været så meldte jeg meg på en heldags-sightseeingtur den ene dagen. Ble plukket opp tidlig på morgenen med buss, kjørte rundt og så de ulike serverdighetene i Miami og Miami Beach, og avsluttet det hele med en to timers båttur.

Her forlater vi South Beach og setter kursen mot downtown Miami. Jeg jogget forbi marinaen som dere ser i bakgrunnen flere morninger. Kjempefin vei som er laget langs marinaen..og det var mange joggende der! Jeg mistet helt selvtilliten når det kom en dame joggende forbi meg med 3 kgs manualer i hånden! Det er jammen bra gjort i den farten!!

En ting som irriterer meg GRENSELØST i Miami, og sikkert USA generelt (men Miami er det verste jeg har opplevd) er at de hele tiden BER om å få tips. De opplyser om det hele tiden, og man kan ikke gjøre noe uten å måtte gi tips! Veldig mange reagerer på det, og at de bruker den der “this is the only way I can support my family” gjør det ikke akkurat bedre. Jeg blir så provosert av sånt at jeg holder på å klikke, det er jo det samme som tigging! Jeg syns det er kjekt å gi tips når jeg mener noe er bra, det gjør jeg nesten alltid. Men ikke når folk ber meg om å gi tips! Det bør være et valg, ellers bør man legge det inn i prisen. Makan! Man bestiller en busstransort tur/retur et kjøpesenter og betaler 25 dollar, og så skal man i tillegg betale minst 15% tips for det. Hva er det for? Man utveksler såvidt et hei med bussjåføren når man betaler. Det er litt annerledes når turen er guidet, når man får god service på restaurant etc. Men ikke legg dårlig samvittighet på folk fordi de ikke gir tips når du ber om det! Seriøst!!! Og denne bussjåføren som vi hadde som guide denne dagen – han ba seriøst om tips cirka 10 ganger på turen!!!

På vei til Miami 🙂

Mange felt 🙂

Første stopp var Little Havana, det største kubanske området i Florida 🙂 Det er en egen gate som heter Calle Ocho der de lager sigarer og man kan spise meksikansk mat. Vi var en halvtime ute av bussen og kikket på souvenirer og så en mann rulle sigarer. Også her prøvde han der fordømte bussjåføren å tvinge på oss sigarer til 30 dollar. Nei takk 🙂 Hadde sikkert vært kjekkere å være der om jeg hadde vært på egenhånd for det var en koselig gate 🙂

Her har vi han…”give me your money”.

Han her hadde virkelig teken på sigarrullingen!

Walk of fame i Little Havana 🙂 Spanish stars!

Så kom vi til Miracle Mile, Miami’s svar på Rodeo Drive – designerbutikker, merkeklær og fine biler. I mine øyne kommer det ikke i nærheten av Los Angeles 🙂

Venetian Pool! Det var en mann som hadde store planer om å bygge sitt eget Venezia her, men han kom ikke så veldig langt. Han fikk laget dette bassenget og Biltmore Hotel og så tok pengene slutt. Bassenget er derimot veldig populært blant de lokale, som bruker det mye.

Biltmore Hotel! Dette skal visstnok være det beste av det beste 🙂 Hadde ikke sagt nei til en natt her! Og vi fikk faktisk fem minutt med sol innimellom alt regnværet 🙂 Herlig!

Vi avsluttet sightseeingen ved Bayside midt i Miami sentrum. Der er det kjempekoselig! Ventet en halvtimes tid der før vi gikk ombord i båten (cruiseskipet som de kalte det) som skulle ta oss ut i Miami’s farvann. Dessverre så var været veldig dårlig, og det regnet sidelengs hele tiden, så det ble litt kaldt. Heldigvis var vi under tak, så det gikk an å få med seg noe allikevel 🙂 Men jeg tipper denne båtturen er tusen ganger bedre med solskinn!

På vei ut fra havnen.

Her forlater vi Bayside, et koselig område med restauranter og barer som ligger rett ved vannet, og masse små boder og butikker.

Vi kjørte forbi Fisher Island der Jennifer Lopez og andre kjendiser har hus. Det kostet visstnok 700 000 dollar i året bare for å ha lov til å tilbringe tid på Fisher Island. Star Island var jo det gøyeste på hele turen, for der kom vi ganske nærme kjendishusene…”starstruck” 🙂 Dette hvite huset over er det som ble brukt under innspillene av Scarface – Al Pacino sitt 🙂 Noen som kjenner det igjen? Jeg har ikke sett filmen, men det må jeg nå 🙂

Her bor Gloria Estefan 🙂

Mannen som oppfant Parker-pennen bor her 🙂

Favoritten min var det lysrosa huset til Elizabeth Taylor! Det står tomt nå etter hennes død. Figuren som står på bakken var en gave fra Michael Jackson og skulle visstnok symbolisere at hun hoppet fra ektemann til ektemann. Haha 🙂

Den største eiendommen og huset på Star Island tilhørte en lege og hans kone. De hadde ingen barn, men en hel haug med tjenere som bodde rundt omkring i små hus. Eiendommen var sikkert større enn hele Stord!

Dette huset har blitt mye brukt til innspilling av musikkvideoer, og er et hus man kan leie for en periode. Shakira var den siste som brukte det til en innspilling i år.

P. Diddy sitt palass!

Og her bodde selveste gudfaren…Al Capone! Fremst ser man vakttårnet.

Etter båtturen hadde vi noen timer til å kose oss på Bayside. Jeg spiste lunsj på Hardrock cafe før jeg tok en runde rundt og kikket 🙂

Bodene!

Masse fine butikker..jeg kjøpte meg en kjole her 🙂

Var godt å komme seg inn på bussen og tilbake til hotellet. Det pøsregnet, og skulle visstnok fortsette med det dagen etter så jeg bestilte meg en tur til Florida’s største kjøpesenter når jeg kom tilbake til hotellet. Kjekk tur, men skulle gjerne hatt litt bedre vær!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg