Happy New Year from Dubai!

Godt nyttår!!! Det er fantastisk at 2013 nå ligger bak oss, og at vi har et år fullt av muligheter foran oss 🙂 Feiringen for vår del foregikk i sentrum av Dubai rundt verdens høyeste bygning Burj Khalifa. Det var en helt annerledes opplevelse enn de kjipe nyttårsaftene hjemme. Jeg må vel si at dette er den mest begivenhetsrike nyttårsaften jeg har hatt 🙂 De to siste har jeg faktisk vært helt alene! I går møtte jeg igjen Svetlana og Nowar for første gang siden sommeren 2010, og Malaz for første gang siden sommeren 2011. Vi bodde sammen de årene jeg studerte på Kypros, og det var fantastisk å treffes igjen 🙂

Vi var samlet foran Burj Khalifa og Dubai Mall sammen med en million andre. Dubai forsøkte å sette verdensrekord i nyttårsfyrverkeri og jeg tror det var flere enn oss som ble imponert over de 400 000 rakettene som ble skutt ut i planlagte mønstre og farger.

Svetlana, meg, Nowar, Fredrik og mamma 🙂 Pappa er alltid bak kameraet så han får vi aldri med.

Lysfontenene har startet showet sitt 🙂

Fyrverkeriet er i gang rundt Burj Khalifa – det varte 6 minutter 🙂

Det var kaldt ute med bare 13 grader, men vi klarte sånn halveis å holde varmen i den gigantiske folkemengden 🙂

Malaz var på jobb på en restaurant i nærheten så vi fikk komme innom der og vente mens kaoset pågikk utenfor. Å finne taxi eller transport kunne man bare glemme. Han disket opp med drikke og dessert til alle sammen. Utrolig fine mennesker alle tre, skulle gjerne bodd litt nærmere hverandre 🙂

Jeg håper alle andre har hatt en super nyttårsfeiring, ønsker dere alle et fantastisk nyttår…satser på at 2014 blir det beste vi har hatt! 🙂

 

 

6 kommentarer
    1. Lena Ludvigsen: tusen takk for fine ord nydelige du 🙂 Feiringen i Dubai vari grunn ganske magisk 🙂 Men byen er et kaos uten like 🙂 Godt nyttår tilbake til deg! Satser på 2014 blir bedre enn 2013 🙂 klem

    2. Herlig, herlig! Synest du virkelig at byen er et kaos? Den kommer omtrent nederst på kaos-listen av mine besøkte byer verden rundt. Men tipper at det er ekstra mye trafikk og mennesker i Dubai nå som det har vært nyttårsfeiring…..Da står vel Oman for tur?

    3. lineinspirasjon: jeg syns det er fullstendig kaos Line! Haha…stappfulle shoppingsentre, bilkøer og folk i kø 🙂 Men godt mulig det har noe med nyttår å gjøre 🙂 I morgen skal vi på Jumeirah beach, Dubai mall og opp i toppen på Burj Khalifa..blir spennende 🙂 Oman på lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg