Kondisjonsutfordring: bli raskere – uke 3

Da var to uker med kondisjonsutfordring allerede unnagjort. Merker at oppvarming og nedvarming før og etter intervallene går lettere enn de gjorde første uke. Problemet er at jeg har fått noe brist i ribbeinet, evt. noe strekk i området serratus anterior-muskelen, så jeg har måttet løpe med armen limt inntil kroppen denne uken. Håper dette kommer seg snart 🙂 Skal til Oslo kommende uke, men er allikevel klar for tredje uke i utfordringen 🙂

Nybegynner uke 3 (du velger selv hvilke tre dager i uken du vil gjøre det):

Dag 1: gå raskt i 10 minutter, jogg 2 minutter x 5 stk, gå 1 minutt mellom hver, avslutt med 10 minutter rask gange.

Dag 2: gå raskt i 10 minutter, gå 4 minutter x 4 stk i motbakke, 1 min pause i bortover/nedoverbakke, avslutt med 10 minutter rask gange.

Dag 3: gå raskt i 10 minutter, jogg 3 minutter x 4 stk, gå 1 minutt mellom hver intervall.

 

Erfaren uke 3 (du velger selv hvilke tre dager i uken du vil gjøre det):

Dag 1: jogg 30 minutter.

Dag 2: jogg 15 minutter, løp 3/4/5/4/3 minutter, 2 minutter gå/joggepause mellom hver, jogg 10 minutter.

Dag 3: jogg 15 minutter, løp 4 minutter x 4 stk, 2 minutter gå/joggepause mellom hver, jogg 10 minutter.

 

Hvordan går det med dere? 🙂

 

4 kommentarer
    1. Linda Marie Stuhaug: tusen takk for det Linda, det passet dårlig at dette skulle skje midt i utfordringen, så håper på snarlig bedring! 🙂 Flott søndag tilbake 🙂

    2. Så skaden sitter fortsatt i….? Har ikke opplevd noe lignende selv. Men hadde betennelse i muskulaturen mellom skulderbladene for litt under et år siden, måtte løpe med begge armene inntil kroppen/legge de på magen. Variasjon er jo ikke farlig, så stå på, du!

    3. lineinspirasjon: ja jeg skjønner ikke hva det kan være! er altfor ratløs til å holde meg i ro også. Hvis ikke det er bedre når jeg kommer hjem fra Oslo så får jeg ta turen til legen. Prøver å vri meg unna så lenge jeg kan 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg