Kondisjonsutfordring – bli raskere – fantastisk resultat

Da er kondisjonsutfordringen gjennomført og testen avsluttet. Er dere spent på resultatet? Jeg har gjennomført 32 økter i løpet av 10 uker, en 7 km test før og etter utfordringen, og 3 ukentlige økter fordelt over 10 uker. Vi var 6 stk som startet med utfordringen, men såvidt jeg vet så er jeg den eneste som har gjennomført alle ukene så jeg har dessverre ikke noen å sammenligne med. Jeg snakker derfor om resultater kun ut fra hva jeg selv har oppnådd.

Til sammen på disse to ukene så har jeg løpt 26 mil. 28 mil om du tar med nedvarmingen. Nesten 7 hele marathon 🙂 Øktene har variert mellom 30 og 80 minutter, der de fleste har ligget på rundt 50. Farten har variert fra joggefart på 9 km/t til løpefart på 18 km/t i de korteste intervalldragene. Jeg har jobbet med stigning fra 0 til 7. For meg har dette med stigning vært noe nytt, og helt grusomt. Mye tyngre å løpe 4 minutter med stigning 5 i 12 km/t enn å løpe 4 minutter på flatt i 16 km/t. Men jeg vet at det er bra. Og det å ha fastsatte økter per uke er egentlig en god motivasjon. Selv om man ikke alltid har lyst så kommer man seg avgårde og gjør det fordi man har tatt en utfordring. Jeg går ikke inn i noe sånt om jeg ikke har planer om å fullføre. Og det er jeg glad for at jeg har gjort 🙂

Øktene har variert mellom langkjøring, langintervaller, kortintervaller og motbakkeintervaller. Og resultatet?

Uke 1: Løp 7 km på 40,00 minutter

Uke 11: Løp 7 km på 33 minutter og 52 sekunder!! 🙂

Det betyr at jeg nå klarte å gjennomføre 7 km 6 minutt og 8 sekunder raskere enn jeg gjorde før jeg startet utfordringen!! 🙂 Det er jeg kjempegodt fornøyd med! Dette er virkelig mental trening på sitt beste, det gjelder å presse seg lengre og lengre. Man utvider melkesyreterskelen, øker oksygenopptaket og blir bedre på å presse seg. Til tross for blodsmak i munnen på slutten av testen var mestringsfølelsen fantastisk!

Som belønning ble det proteinbrownie til restitusjon etter testen 🙂

Alle økter notert og utført. Om dere ønsker å øke løpefart, og vil ha bedre kondisjon så anbefaler jeg dere å hive dere på utfordringen. Det er bare ti uker av ditt liv! All info om økter uke for uke finnes på bloggen under “Kondisjonsutfordring” 🙂 Hiv dere på! 🙂

 

 

4 kommentarer
    1. lineinspirasjon: jeg var helt ødelagt etter denne siste 7 km testen..men allikevel er jeg godt fornøyd 🙂 nå gjelder det bare å klare å opprettholde det da! Når jeg ikke har noe program å følge lenger..spørs hvordan det går i Florida 🙂

    2. Hei 😉
      Dette var kjempe bra !
      Synes du har vært kjempe flink hit mye reising . Så du er jo super god på selvdisiplin og struktur !
      Herlig 😉
      Klemmer til deg !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg