Oppsummering uke 4 av 12

Denne uken har jeg tilbragt store deler av i Oslo med mye jobbing og ingen muligheter for styrketrening. Jeg ble derfor tidlig ferdig med ukens tre løpeøkter. Torsdag til søndag har blitt preget av tung styrketrening hver dag – men på ulike muskelgrupper. I tillegg hadde jeg helgespinningen på Sport-Treff med timer både fredag og lørdag. Med mange sprekinger på plass i salen er det alltid kjekt 🙂 Den dumme strekken (som jeg er ganske sikker på at det må være) blir ikke bedre så jeg kan fremdeles ikke trene bryst. Benkpress er den øvelsen jeg allerede er svakest i, og ønsker desperat å trene, så det er litt demotiverende. Håper virkelig det gir seg snart!

Det har vært litt større utfordringer enn normalt med lange arbeidsdager, hotell og besøk denne uken. Har stort sett klart å holde meg til planen ganske bra, men jeg hadde salat med ananas og kiwi og et knekkebrød med ost den ene ettermiddagen på hotellet. Jeg hadde ikke nok mat med meg på jobb fordi jeg trodde jeg skulle hjem flere timer tidligere så var ihjelsulten. Viktig å ha en back-up plan! 

Jeg kjøpte meg belgisk vaffeljern denne uken, så på lørdag testet jeg ut proteinvafler. Elsker fasongen, men skal jobbe litt mer med oppskriften for foreløpig er den ikke god nok for å dele. Bare grei nok. Gode med pålegg på, men ikke gode nok alene 🙂

Råstekte grønnsaker med kyllingpålegg og eggehviter er en av favorittmiddagene…med masse urtekrydder såklart 🙂 Den er bra for vektkontroll også 🙂

Lørdag kveld hadde jeg koselig besøk av Anne Kathrine som hadde med en nydelig bluse og Nina Ricci-parfyme til meg i bursdagsgave. Helt topp! 🙂 Vi koste oss med speltlompepizza, salat og hjemmelaget sunn pavlova. Jeg laget to stykker, en til lørdagskvelden og en til mamma på morsdagen, og det ble egentlig overraskende godt til å ha så lite kaloriinnhold! Jeg legger ut oppskrift til dere etter hvert 🙂 Kjekt å eksperimentere litt! 🙂 Vi så også filmen “The impossible” som er laget om tsunamien i Thailand 26. desember 2004. Den må dere virkelig se! Knallbra! Tårene trillet….

Jeg er virkelig så utrolig glad for at jeg ikke valgte å fortsette å studere ved NIH denne våren og gå på helgesamlinger fra januar til september. Kombinert med den travle jobben min, reisingen, Sport-Treff, og alt annet jeg skal gjøre, så holdt det virkelig på å ta knekken på meg i fjor. Jeg har aldri før hatt en sånn kvelningsfølelse som jeg hadde da – at det presser på i brystet og man nesten ikke får puste fordi man vet man har så mye å gjøre, men ikke vet hvor man skal begynne. Nå har jeg “fri” helt frem til Florida i april. Det har vært helt fantastisk, og den beste starten på 2014 som jeg kunne ønske. Jeg har lagt det grusomme 2013 bak meg så godt jeg klarer, og prøver å se fremover. Det blir nok en veldig intensiv puggemåned når jeg kommer hjem (før eksamen), men det er bedre enn å ha det sånn hele året. Så for en gangs skyld føler jeg at jeg har gjort et riktig valg. Får bare håpe Florida og AFPT lever opp til forventningene 🙂

Og så må jeg si at 2014 så langt har vært mye mer sosialt enn 2013! Fantastiske mennesker å trene med på Sport-Treff, besøk av venner nesten hver eneste helg – kjempekoselig! Håper det fortsetter sånn 🙂 Nå mangler jeg bare en valentinesdate…:)

Ukens trening var som følger:

Mandag: 2 timer tur

Tirsdag: pyramideintervall på mølle – jeg endte faktisk nesten opp med å kaste opp…den var j*vlig. 15 minutt jogging, drag på 3/4/5/4/3 minutter med 2 min pause mellom, og 10 minutt jogging til slutt – totalt 52 minutter med jobbing. Dro sikkert litt for hardt på. Den gjorde vondt! + 1 time tur

Onsdag: treningsri (jobb til 21.30)

Torsdag: styrke på rygg/biceps + 4×4 intervall på mølle med 25 min jogg i tillegg. Klarte alle dragene på 14 km/t. Fornøyd med det.

Fredag: styrke skuldre/triceps + instruktør spinningtime

Lørdag: instruktør spinningtime + styrke bakside lår/sete/legger og ny rekord i glute bridge (hiptrust på gulvet) på 110 kg x 10 repetisjoner!

Søndag: styrke fremside bein/mage + langkjøring mølle

Jeg har lært en ny styrkeøvelse som er helt fantastisk for kjernemuskulaturen (av Bashkim – en sterk gutt på treningssentrert) 🙂 Denne har jeg gjort fire ganger denne uken – målet er å få den til hvertfall tre ganger per uke. Håper det skal hjelpe meg å bygge litt mer styrke i kosettet. Det er viktig for alle typer øvelser både på trening og i hverdagen. Viser trinnvis bilder av den nedenfor 🙂

Hva tror dere? Lyst å prøve? 🙂

I går var det morsdag og mamma og pappa kom innom til meg etter at de hadde vært på fjellet og feiret 60 års dagen til onkel Ånund. Hadde kjøpt nydelige store rosa roser og en søt lyseblå tekopp med fat fra Gordon Ramsy til mamma 🙂 Serverte pavlova med frukt som falt i smak, og hjemmelaget konfekt med bringebærkrem 🙂 Denne kommer jeg tilbake til! De fikk med seg alt av kaker og søtsaker hjem – her i huset er det kun lørdagen det er lov med litt ekstra kos. Hverdagene er strenge!

Når dette innlegget blir publisert så sitter jeg i bilen på vei til Egersund med jobben. Der skal vi ha teamsamling som går over to dager. Det blir derfor ingen trening i dag (jobb fra 7 til 22) så jeg tjuvstartet kondisjonsutfordringen med langkjøringsbiten i går –  så tar jeg intervallene utover uken. Heldigvis sterkt tilbake på onsdag så regner med jeg ikke skal bli helt satt ut av spill denne uken 🙂 Jeg vet at vi skal ha felles middag i morgen, vi får se hva det blir…:) Mulig at vi blogges fra Egersund – who knows! Ha en super start på ny uke alle sammen 🙂

 

 

4 kommentarer
    1. Oi for en uke!!:D Du står på ass!! Sykt at du kasta opp på tirsdagen da..:/ Da har du jammen pusha!!:O Den var rimelig heavy den økta, jeg brukte den på fredagen selv;) Jeg kasta dog ikke opp mens jeg løp, men kjente det var nære på når jeg kjørte planken etterpå…! Men tusen takk for tipset om den pyramideintervallen!:)) Linka til deg i innlegget også som takk:)) Gleder meg til å se oppskrift på pavlova og vafler!:))<3 Også gleder jeg meg til å lese om når dere er i Florida!:D (Sier feil hele tida til Anita også, aner ikke hvorfor jeg sier Canada hele tida;))

    2. fra uniform til bikini: jeg prøver! den økten på tirsdagen var helt sinnsyk for min del..pushet nok i overkant mye…bra du likte den da! men du er sikkert litt bedre på løping enn meg 🙂 Har lange arbeidsdager om dagen så har ikke fått tid til å sjekke blogger, men tar meg en gjennomgang ved første anledning..takk for linking 🙂 Oppskrift kommer etter hvert! 🙂 Har bare 8 uker igjen på å komme i form til Florida..skrekk og gru!!

    3. Du kunne jo ikke prøvd stort hardere da kjære!<3 Er jo begrenset av hvor mange timer det er i døgnet og hvor mange dager det er i uka;) Jeg synes du er kjempeflink!!:D 8 uker går fort ja! Men samtidig kan mye skje på 8 uker både med tanke på form og fasong!:)) Stå på videre!:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg