Oppsummering uke 5 av 12

Enda en utfordrende uke på treningsfronten er over. Måtte tjuvstarte treningsuken på søndagen på grunn av teambuilding med jobben i Egersund mandag og tirsdag. Intensiv trening i midten av uken, før jeg dro til Polen fredag etter lunsj. Jeg kom i mål med øktene mine, men det krevde planlegging. Har ikke fått veid/målt meg i dag fordi jeg er i Polen, men gjorde det fredag før jeg dro. Heldigvis back on track. Men det spørs jo om jeg klarer å holde det denne uken. Masse jobbing, ingen kjøkkenmuligheter og seine kvelder på restaurant (som jeg håper jeg kan klare å unngå).

Jeg hadde spinning intervall for første gang – vi kjørte 1/2/3/4/5/4/3/2/1 minutter på sykkelen, med korte pauser innimellom. Det var moro, og 25 sprekinger møtte opp til timen så det var jo kjempekjekt!! 🙂 Klarte også å makse på glute bridge (hip trust på gulvet for den som ikke vet hva det er) og kom opp i 8 repetisjoner på 120 kg. Men fy søren så tungt. Blir ikke noe økning på den neste uke, må jobbe med de 120 kg et par ganger til tror jeg 🙂

Helgen har jeg tilbragt i Polen. Valentinsdagen til reising, lørdagen til trening, å komme meg videre til Gdynia og treffe de andre og å slappe av. Og søndagen på et kjøpesenter i Gdynia. Jeg fikk time hos frisøren der og endte opp med å betale 500 kr for å farge ettervekst, klippe håret og få det krøllet. Utrolig, men sant! Kjempeflinke og behagelige frisører som ikke snakket et kvekk engelsk 🙂 Frisørsalongen i kjøpesenteret Riviera anbefales på det varmeste 🙂 I Norge koster samme behandling 2000 kr, så man kan jo nesten fly til Polen og tilbake + fikse håret for samme pris 🙂

Gikk en lang tur i går formiddag. Det er ganske kaldt og ufyselig her – rundt 4 grader og iskald vind. Ganske likt hjemme i grunn. Gdynia er absolutt en finere by om sommeren!

En ting skal de ha for her, og det er cottage cheesen. Den er seriøst så utrolig god!! Så jeg har hamstret meg et helt kilo som jeg skal kose meg med i løpet av uken 🙂 Granatepler er de heller dårlige på, men jeg fikk tak i et par knøttsmå…et rottent og to som var ok.

Kjøpesenteret Klif.

Kjøpesenteret Riviera. Mye bedre enn Klif…:)

Herlig med litt avslapping hos frisøren…en luksus jeg sjelden unner meg 🙂

Jeg er så utrolig trøtt for tiden. Jeg skjønner ikke hva det er. Jeg sover utrolig dårlig, våkner minst en gang i timen, og er stuptrøtt selv om jeg ikke må stå opp så altfor tidlig. 10 timer er ikke nok liksom. Whats up with that? Jeg pleier jo å ha nok med seks timer. Og jeg føler at jeg kan sovne over alt om dagen. På jobb, på transportmidler, hos frisøren, over alt! Virkelig slitsomt! Håper det bare er en periode og at det går over snart. Når jeg kommer hjem fra Polen neste søndag så har jeg ingen reiseplaner (som jeg vet om) før Florida, og det er egentlig ganske herlig. Jeg trenger tid til å fokusere 100% på kosthold, trening og søvn nå. Og den der muskelen som jeg har fått strekk i – skal det seriøst aldri gå over?! Hvor lang tid må man regne? Nå har jeg ikke kunnet trene bryst på en måned, og det er skikkelig demotiverende – den lille styrken jeg endelig hadde klart å bygge opp der er sikkert long gone….

Ukens trening ble som følger:

Søndag: tjuvstartet uken med styrke på forside bein/mage + langkjøring på mølle siden jeg skulle jobbe morgen til kveld på mandagen

Mandag: treningsfri

Tirsdag: styrke rygg/biceps

Onsdag: styrke skuldre/triceps/mage + langintervall på mølle

Torsdag: styrke bakside bein/legger + spinn intervall – instruktør

Fredag: treningsfri (reising)

Lørdag: langintervall mølle + 2 timer tur

Søndag: 2 timer tur (treningssenteret var stengt når jeg endelig hadde kledd på meg og skulle kjøre styrke på bein)

 

Nå ser jeg frem mot en uke i Polen med lange arbeidsdager. Har allerede sjekket ut treningsrommet på hotellet, og der får jeg gjort det meste 🙂 Kommer tilbake til det! 🙂 Ha en fin uke alle sammen 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg