Oppsummering uke 6 av 12

I dag må jeg bare få lov til å si at jeg er lei. Jeg føler at jeg jobber og jobber for ingenting. Ett steg frem og to tilbake. Unngår sosiale sammenkomster og andre kjekke ting for å nå et mål. Og da hadde det jammen meg vært kjekt med litt progress! Etter 10 dager i Polen har jeg gått opp 1,5 kg og er tilbake der jeg var for en måned siden. Det går så utrolig sakte med meg når jeg skal gå ned i vekt, og bare en eneste utskjeielse ødelegger. Jeg føler at jeg har vært så FLINK i løpet av disse dagene i Polen. Foruten to kvelder der jeg har vært med jobben på middager så har jeg holdt meg helt til planen. Til og med klart å få banket inn trening hver eneste dag der nede. Det er helt greit å jobbe for noe, så lenge man får resultater. Men når de uteblir gang på gang så merker jeg at motivasjonen daler.

Treningsfasilitetene på Nadmorski i Gdynia er noen av de beste jeg har sett på et hotell. Vektstang, apparater og kondisjonsutstyr. Ingen unnskyldninger foruten et presset tidsskjema. Jeg klarte det, til tross for at jeg måtte si nei til å gå ut og spise med resten av gjengen om kveldene. Tilbragte hver eneste kveld nede i treningsrommet 🙂

Ukens trening ble som følger:

Mandag: styrkeøkt forside bein/mage + langkjøring mølle med 5 innlagte 1-minuttsspurter på 16 km/t

Tirsdag: styrkeøkt rygg/biceps + 1 time tur

Onsdag: styrkeøkt skuldre/triceps + 30 min tur

Torsdag: langkjøring på mølle (10 km) + 2 timer tur

Fredag: 2 timer tur

Lørdag: 4×4 intervall med stigning

Søndag: treningsfri

Jeg har en styrkeøkt igjen som jeg fikk fikk fullført fordi jeg måtte bytte hotell fredag morgen, og der hadde de bare cardioutstyr. Den må jeg derfor ta i dag, så det blir fem styrkeøkter kommende uke. Puh! På Scandic i Gdansk hadde de derimot Life fitness mølle ( i mine øyne den aller beste), så 4×4 i motakke var derfor ikke så ille som forventet 🙂 Men jeg har mye å gå på her!

Det ble et par turer her i løpet av oppholdet. Men været var litt kaldt. Hadde det vært finere så er det mulig jeg hadde klart å få presset inn en tur eller to til 🙂

Fremdeles litt snø igjen på bakkene i Gdynia.

Søndagen etter en kort arbeidsdag fikk jeg turen innom Riviera, det største kjøpesenteret i Gdynia.

Cottage cheesen i Polen smaker kjempegodt, og når jeg fikk tak i granatepler på markedet der så ble lunsjen min helt topp 🙂

Markedet i Gdynia er faktisk bedre enn markedet i Gdansk 🙂

Salat ble stort sett middag…er ikke så veldig mange muligheter når man ikke har kjøkken og skal unngå brød/ost.

Når det er sagt så hadde jeg en utskjeielse som bestod av rugsprø-knekkebrød med denne osten på. Det er den beste osten som finnes, og når jeg så den i butikken så måtte jeg bare ha en bit 🙂 PS: jeg spiste ikke opp hele pakken..haha!

Utskjeielse to var dette måltidet – kyllingfilet med grillede grønnsaker og risottoris…som jeg bare spiste en spiseskje av 🙂

Siste utskjeielse var villsvin og helaften med jobben i forbindelse med en feiring vi hadde der. Villsvin minnet mye om kalkun, veldig tørt, men litt mer viltsmak. Jeg droppet tilbehøret og hadde salat til, men det er tydeligvis ikke nok. Går man på en diett så må man virkelig følge den til punkt og prikke. Det er dessverre ikke alltid det går an, og da blir resultatene tydeligvis deretter.

 

 

8 kommentarer
    1. Fit and Happy: hei ja 🙂 jeg jobber for å gå ned 10 kg – jeg startet i januar og målet var innen 1 april – ca. 0,8 kg per uke. samtidig ønsker jeg å redusere fett% med 10% – den er VELDIG høy. Jeg har 8 kg igjen til målet så ting har ikke akkurat gått etter planen kan du si. Jeg har en jobb som gjør at det er veldig vanskelig å følge en spesiell diett..mye hotell, reising og mat jeg ikke får bestemme over. Samtidig reiser jeg til Florida for å fullføre PT-studiene 1.april og hadde såå lyst å føle meg bra til det! Foreløpig lover det ikke bra! 6 uker igjen til skolestart!

    2. Skjønner ikke at du lar vekten bestemme så mye når du faktisk trener allsidig og regelmessig nå? Er ikke det nok for å føle seg tilfreds? Har selv gått opp etpar-tre kilo i det siste, men er happy for det, mye mere guts i kroppen…

    3. lineinspirasjon: jeg er vel så lite happy som jeg kan få blitt. Har fremdeles 10 kg å gå ned, og en skyhøy fettprosent (og altfor små klær). Trening betyr så altfor lite! Min kropp er dvask og tung og slapp – det er slitsomt å aldri komme seg ned på trivselsvekt! Kom hjem fra Polen med 0,5% økning i fettprosent og 2 cm ned rundt midje. Ikke moro når det tok meg 3 uker å bli kvitt det! Ser ut som din fettprosent er på et ganske normalt nivå (hvis ikke du skjuler en hel del sånn som meg) 🙂

    4. Har aldri målt fettprosent, kommer aldri til å gjøre det. Greier bare ikke å la sånne ting bety noe for hvor bra jeg har det. Skulle gjerne vært skadefri som før førti, men ellers bra 🙂

    5. lineinspirasjon: I mitt liv så er det en daglig ting, man kommer ikke unna det, både på skole og på jobb 🙂 Men jeg hadde nok ikke brydd meg om min egen heller om den ikke hadde vært så høy, og midjemålet ikke hadde overgått helsemessige anbefalinger. Jeg driter i tallene, bare klarer ikke leve med denne magen. Eplekropp sucks, bare så det er sagt 🙂 Jeg håper jeg blir kvitt den før jeg blir 40! 🙂

    6. Du som skal utdanne deg til PT, og jobber for ett treningsstudio, bør jo vite at du bør bruke minst mulig tid på å veie deg, og heller måle progress i måling? Har lest noen av innleggene dine, gamle som nye, og jeg synes at du har helt feil fokus. Du bør jo også vite at muskler veier mer enn fett, kanskje det er forklaringen?
      Igjen, jeg har lest en del i fra bloggen din nå, og du har masse “lekre” oppskrifter osv. Eneste jeg synes du skal være forsiktig med, er måten du eksprimenterer med maten på i forhold til diett, sunt kosthold, shaker osv.
      Nå er det en stund siden jeg leste ett innlegg, og da hadde du full fokus på det å drikke shake. For ett FEIL fokus å ha, og hvilket inntrykk gir du til de eventuelle følgerene dine, som da attpåtil kanskje også er ungdommer? Som en som trener såpass som du gjør, studerer til å bli PT, og som jobber på treningsstudio, synes jeg at du av og til mister HELT fokus på hva du skriver, og hvem som eventuelt leser det. Så klart skal du ha din blogg, og skrive det du vil, men jeg regner med at du også vil være det beste forbildet for alle, som “kokk”, trener, inspirasjon osv?
      Eat clean, train dirty, har fått en hel ny mening de siste årene. Og som sagt, så synes jeg det er spennende å prøve de oppskriftene du kommer med.
      Men kjære deg, prøv å hold rett fokus. I bunn og grunn så er vel målet å være sunn og sprek? Og det er det ingen tvil om at du er.
      Jeg anbefaler deg å lese en bok, faktisk i fra Lene Alexandra, “Bra Nok”.
      For det er der jeg tror du skal starte. Med å si at du er BRA NOK.
      Lykke til videre på ferden!

    7. Laila: Hei! Kjenner jeg deg? Hadde vært kjekt å vite hvem du var 🙂 Synd at du føler det sånn, og jeg burde nok kanskje tatt med at fettprosent og midjemål også var økt etter Polen-turen. Hvis det hadde utgjort noen forskjell? For det er jeg veldig opptatt av – absolutt ikke bare vekten. Min fettprosent og midjemål er veldig høy i forhold til hva den burde vært, og både PT og folk på skolen har brekreftet dette. Når det er sagt så er det noe som heter trivselsvekt. For å føle meg bra så må jeg være på trivselsvekten. Der har jeg vært, og der skal jeg tilbake. Og det er et godt stykke fra der jeg er nå. Det hjelper ikke med noen som helst bok for å få den følelsen tilbake – den boken har jeg forresten lest 🙂 Du kan kanskje si at det er galt fokus, men sånn er det for meg. Når jeg føler meg vel i min egen kropp så presterer jeg best på alle plan i livet: trening, sosialt, på jobb og på skole. Uten tvil! Derfor jobber jeg så hardt mot det, og det må vel av og til være lov å dele frustrasjoner på en blogg?

      Jeg startet min vektnedgang med shake for 4 år siden, og etter lange perioder på det var det vanskelig å slutte fordi kroppen bare reagerte med å gå opp i vekt. Når det er sagt så er det over 1 år siden jeg sluttet med det, og har spist mat hele tiden siden (i tillegg til proteinshake fordi jeg syns det er fantastisk godt og bruker det i baking etc.). Er det noen som ADVARER folk mot pulverkurer stadig vekk så er det meg. Jeg er hundre prosent ærlig med alle baksider av ekstreme lavkaloridietter. Så det syns jeg var urettferdig sagt.

      Alle mine kunder får også utarbeidet kostholdsprogram med sunn ren mat ut fra hva de liker å spise. Selv om en ting ikke er lov i mitt kosthold så betyr det ikke at ingen kan spise det 🙂

      Ha en fin dag videre, og jeg er lei for at du føler det sånn! Jeg må kanskje bli litt tydeligere i mine innlegg når jeg snakker om vekt og kosthold. Skal prøve å bli flinkere på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg