Ferietrening

I ferien pleier jeg å få ekstra motivasjon til å trene. Man har fri hele dagen, og kan gjøre akkurat som man vil. Da er det deilig å starte dagen med en svett treningsøkt 🙂 Jeg bruker å melde meg inn på treningssenter der jeg er på ferie, om jeg bor på samme sted mer enn en uke. Hvis ikke, så bruker jeg kroppen og naturen og setter sammen en kjapp og effektiv økt som kan utføres når som helst, hvor som helst 🙂 Tenkte jeg ville dele en sånn med dere 🙂 Jeg har dessverre ikke fått til å ta egne bilder, så disse er lånt fra Google. Kjør 3-5 serier på 10-15 repetisjoner på hver øvelse.




Knebøy eller goblet squat. Her kan man kjøre uten vekter, man kan bruke en vannflaske, eller til og med en hodepute bare for å hjelpe til med å holde ryggen rettere.  

Nordic hamstring – den mest effektive øvelsen for baksiden av låret. Og den svir! Få noen til å holde beina dine (eller sette seg over dem). Bruk så lang tid du klarer på å falle fremove mot bakken, ta imot med hendene og skyv tilbake 🙂 Gjenta 🙂 

 

Pushups både med smalt og bredt grep. Kan gjøres på tærne, på knærne, mot en benk eller mot en vegg. Uendelig med muligheter. Kan også gjøres med vekt, eller et barn på ryggen om du er supersterk og har god kjernemuskulatur 🙂 

Omvendt roing. Finn en gren i skogen, et bord eller en annen planke der du kan dra deg opp. Hold hele kroppen i en rett linje og bruk ryggmusklene til å dra deg opp mot planken. 

Sidehev med vannflasker – perfekt skulderøvelse. Len deg litt fremover og før armene ut mot siden.  




Dips mellom to stoler. God øvelse for baksiden av armen. kan også gjøres på lavere benk og med beina på gulvet. Knekk i knærne for mindre motstand.

Diagonalløft – bra for kjernemuskulatur! Stå på alle fire og løft motsatt fot og arm samtidig. Bytt side og kjør annenhver gang.

 

Avslutt med planken, og gi deg selv en ekstra utfordring ved å ha beina inntil en trestamme eller på en vegg 😉

 

Om du har en partner så kjør trillebår til slutt! Fokuser på kjernemuskulatur mens du går fremover med armene 🙂 

God ferietrening!!! 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg