Kos med fadderbarn og foredrag med Martin Norum

Forrige helg var jeg på kafe med Anne Kathrine og guttene. Siden Henrik hadde hatt bursdag og Knut Erik hadde noen få dager senere så tok vi en tur innom lekebutikken så de fikk plukke ut gaver selv. Senere på dagen spilte Henrik fotball på puttefestivalen. Kjempeartig å se på de små guttene som løp att og frem på banen. Stor stas når laget til Henrik vant kampen, og da måtte selvfølgelig en premieutdeling til 🙂 Skjønne gutter, og en koselig dag 🙂

Søndag morgen fikk jeg mamma med meg til Haugesund for å høre på Martin Norum som hold foredrag på et treningssenter der. Kjekt å se Martin igjen, og alltid spennende med faglig påfyll. Viktig å holde seg konstant oppdatert i treningsverden. Fokuset var på styrketrening for jenter.

Martin gikk gjennom ulike baseløft, og hvilke øvelser som burde brukes for å forme ulike deler av kroppen.

Han la også vekt på hvor viktig det er å ha et sunt fokus under treningen. Det er virkelig et stort fitness-press i samfunnet om dagen.

Jeg har en del nye bøker innen kosthold og trening som jeg skal bruke høsten på å lese. I tillegg holder jeg på å gjøre meg kjent på Lindas gym sånn at jeg kan begynne å ha PT-timer der 🙂 Fokuset nå er å fortsette å utvikle seg, å bli bedre, både med egen kropp, og for å kunne hjelpe andre 🙂 Satser på en spennende høst fremover. Merker allerede at det blir kaldere og mørkere for hver dag som går. Selv om dette er noe jeg virkelig hater, så gir det også en super mulighet til å tilbringe litt mer tid innendørs og eksperimentere litt mer med sunne oppskrifter på kjøkkenet 🙂 Dere skal selvfølgelig få ta del i det 🙂

 

 

2 kommentarer
    1. Hell, yess mht “fitnesspress”. En dame på crossfitsenteret lurte på ” om jeg har tenkt å forbli så tynn”. Nå er jeg ikke spesielt tynn lengre, men sammenlignet med crossfit- utøvere så er jeg det. Vi er skapt forskjellig, noen satser mest på styrkerelaterte aktiviteter og andre på utholdenhet (meg), men synes likevel at ” alt er gøy og verdt å få med seg”. Det har kanskje med alder å gjøre, jeg er glad jeg tenker”glede” og ikke utseende mht hvordan jeg trener.
      Du virker i slaget om dagen og motivert for trening, herlig – herlig. Jeg stikker til London i helga. Helga deretter blir det Palma, Mallorca med Lillesøster og tantebarn. Og så endelig i uke 39 og 40 New York og Panama.

    2. lineinspirasjon: ja syns det begynner å bli litt for ekstremt dette fitnesspresset…samfunnet er jo helt endret i forhold til hvordan det var for noen år siden. Folk blir jo betegnet som feit med en normalt sunn kropp hvis den ikke er definert. Det er trist! Noen er jo genetisk slanke, du er vel sikkert en av dem 🙂 Viktigste er at du er fornøyd selv (og ikke er sykelig tynn såklart..men tror du har god kontroll). Imponert over alt du hiver deg med på, det er kult! 🙂

      Jeg har heldigvis fått treningsmotivasjonen tilbake, og det er så herlig! De der ukene etter feriene var jeg skikkelig harde så det er godt de er over! Håper ikke det samme skjer etter Cabo :p Du må gi en update på Londonhelgen! Har lest litt på bloggen din om London, blir nok en tur til Brick lane, der har jeg aldri vært 🙂 Elsker Camden! Alltid kjekt å se kjente byer gjennom andre sine øyne 🙂 Panama, wow!!!! How exciting!! 🙂 Mye spennende foran deg du som vanlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg