Bad start in Miami

Haha denne historien må jeg dele! Etter en fantastisk uke i California satte vi oss på flyet til Miami. 5 timer direkte. 3 timers tidsforskjell fra Los Angeles, så kom frem til South beach rundt midnatt. Gjett om det var KAOS i gatene der. Lørdagskveld, full musikk, fulle folk, hundrevis av blinkende politibiler og fullstendig kaos. Velkommen til Miami! Varmen slo imot oss (heldigvis), og vi hoppet av taxien et stykke før, både på grunn av all trafikkorken, og på grunn av at taxisjåføren mest sannsynlig hadde ebola. Eller et annet sykt virus som førte til insane hosteanfall. Mamma var livredd, haha. Det hjalp ikke å bli sluppet av på South Beach til alle blålysene. Jeg gikk bort til en politimann og spurte hva som hadde skjedd. “Just a shooting, nothing to worry about”. Betryggende 🙂 Det var satt opp sperringer akkurat foran vårt hotell, så vi måtte inn i parken og rundt for å komme oss til resepsjonen. Trøtte i trynet gledet vi oss til å sige ned i en stor myk seng. Men eventyret var ikke over enda.

“Sorry, but we are fully booked”. What??!! Jeg hadde booket hotellet gjennom booking.com, slik jeg alltid gjør. Har gode rabatter der etter hvert. Vi ble sittende en time, mens resepsjonisten prøvde å finne et annet hotell til oss. Ble til slutt sendt ned til 69th street (60 gater ned – ganske langt og i gokk). Dritsure, trøtte, inn og ut av taxien med kofferter og bagasje skulle vi hvertfall endelig få legge oss! Så kommer vi frem til Hiltonhotellet på 69th street…der står det an asiat og hvisker: FULLY BOOKED!! Seriously!! Trodde det skulle klikke for oss! Vi ble sittende i en iskald lobby i to timer der mens han prøvde å ringe rundt til en million andre hoteller for å skaffe et rom. Til slutt måtte jeg ta saken i egne hender. Hev meg på tlf og fant et ledig rom på Marriott i 1st street – inn i taxi og 69 gater tilbake. Når vi kom der rundt kl 5 så var det jo mindre enn 6 timer til vi måtte sjekke ut. Men vi fikk i det minste sove noen timer…

Dagen etter måtte vi sjekke ut kl. 11, og fikk ikke rom på det hotellet vi egentlig skulle bodd på før kl 16. Dette førte til at all maten og granateplene (!!) jeg hadde i kofferten ble ødelagt og måtte kastes. Alt i alt så syns jeg det var dårlig at vi måtte betale full pris, og ikke fikk noe kompensasjon for dette. Miami-oppholdet ble derfor litt amputert. Og mamma fikk ikke akkurat et godt inntrykk av byen jeg bodde i under PT-studiene. Men aldri så godt at det ikke er godt for noe.

Vi dro på Spris og spiste verdens beste pizza! For det finnes faktisk ikke en bedre pizza i hele verden enn Spris på Lincoln Road Mall! Nam i bøtter og spann! 🙂

Vi bodde (til slutt) på Hotel Breakwater på Ocean. Der var det svømmebasseng på taket med utsikten mot stranden og promenaden 🙂

Mamma koser seg med frokost ute i varmen 🙂

Uteplassen som hører til hotellet…mye bråk om natten om du får rom på feil side. Gikk greit for oss 🙂

Dagene i Miami ble tilbragt på stranden, og i Washington og Collins 🙂 Siden det bare ble 2 dager så ble det ikke tid til så mye mer enn det. Fremdeles så leder California over Florida 🙂