Fylt squash

Nå er det jammen på tide med en oppskrift! Fredag eksperimenterte jeg på kjøkkenet igjen, og da ble det fylt squash. Supergodt, dette kommer til å lages igjen! Prøv det du også 🙂

Ingredienser (2-3 personer):

2 middels store squash

400 g karbonadedeig

1 boks hermetiske tomater (400 g)

2 ss tomatpure

1-2 ss sukrin

Salt og pepper etter egen smak

Oregano, basilikum og timian

Litt revet ost

Valgfri salat til

 

Fremgangsmåte:

Start med å sette ovnen på 225 grader. Fjern innmaten i squashen med en skje, og forstek dem i 8-10 minutter.

Mens du venter så lager du kjøttdeigen. Stek opp karbonadedeig og ha over tomater, tomatpure og krydder + sukrin. Smak deg frem her, hvor søtt og hvor sterkt du liker det 🙂 La sausen småputre noen minutter til den blir litt tykk.

Ta ut squashen og fordel fyllet over. Jeg fylte de ganske godt opp, da rekker det til fire halvdeler. Om du vil ha mindre fyll i så må du bruke en ekstra squash.

Dryss over litt ost til slutt. Inn i ovnen i ca. 20 minutter.

Og voila..herlig gratinert squash rykende varm fra ovnen 🙂 Det er middagen sin det!

Nyt sammen med en herlig salat! God mandag folkens! 🙂

14 kommentarer
    1. Slimming: så kjekt å høre! sausen går fint an å bruke uten sukrin ja 🙂 I stedet for ost kan du kanskje prøve cottage cheese? men om du ikke tåler melkeprodukt så prøv uten 🙂 god mandag!

    2. Jeg følget er paleokosthold for øyeblikket, og da er melkeprodukter ikke “tillatt”. Mulig jeg innfører litt av det senere, men nå i begynnelsen skal man la vær. 🙂 God mandag til deg også!

    3. Ja det er det. Jeg merker det spesielt godt til frokosten som før bestod av brød og melk. Nå er det litt værre. Spiser veldig lite karbohydrater, noe som faktisk ser ut til å funke ganske godt for meg. Skal etterhvert prøve å innføre melkeprodukter da, og se hvordan jeg reagerer på det. Meieri er jo en god kilde til proteiner så. Tusen takk 🙂

    4. Slimming: ingen tvil om at karborestriksjon fungerer på vekten 🙂 og det er jo ren og god mat i et paleo kosthold! men greit å kunne spise litt av alt, ellers ender det ofte i en sprekk. Så greit å prøve seg frem, og innføre litt og litt, finne det man kan leve med..det er jo ulikt for alle 🙂

    5. Ja, av og til tillater jeg meg å “sprekke” litt. Å være for streng ender alltid med at det blir et ork, istedet for en glede, å holde på med. Man må prøve å feile litt, før man kommer fram til det unike kostholdet som passer akkurat deg. Jeg gleder meg til jeg kommer til det punktet, selv om det nok er litt fram i tid.

    6. Slimming: husk at det ikke er en sprekk hvis du tillatter det! viktig å kose seg innimellom 🙂 tar alltid tid å finne frem til en ny livsstil 🙂 Lykke til i uttestingen, kos deg underveis! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg