Camden, Kravitz og Winter Wonderland i London

Fantastiske London! Finnes det noen gang jeg ønsker at tiden skal stoppe så er det i London. Det er så mye å gjøre, så mye å se. Hver gang må man prioritere, for det er umulig å rekke over alt. Det er allikevel noen ting jeg alltid må ha med meg. Camden market er en av dem. Jeg elsker Camden! Til tross for en gradestokk som viste 0, så var det solrikt de dagene vi var i London. Med ullgenser, fleezejakke, hansker og varme tekopper så gikk det sånn noenlunde greit å tilbringe dagene utendørs. Selv om det ble en del frysing.

I Camden kjøpte jeg meg en kul jakke fra en japansk (!!) designer. Ellers var det bare småting, og vi spiste lunsj fra bodene. Det var fullstendig overcrowded der denne lørdagen, sikkert mange som skulle på juleshopping. Bruker alltid å finne masse sko der, men denne gangen var det ikke noen som falt i smak.

En av de store høydepunktene med turen var jo Lenny Kravitz-konserten i Wembley arena! Jeg elsker den mannen! Han er 50 år, og ser ut som han er 30. Den sykeste kroppen, den råeste stemmen, og det kuleste bandet! Bare damer: trommeslageren, bassisten, danserne etc 🙂 Dette var min andre Kravitz-konsert, og er det en ting som er sikkert så er det at jeg skal igjen! Mamma var ikke fullt så imponert dessverre…det var litt slitsomt med all oppvarmingen før han kom på scenen. Kroppen min tåler ikke å stå rett opp og ned i flere timer, da får jeg så vondt i ryggen! Vi stod vel i ca. 4 timer før Lenny kom på scenen. For min del var det virkelig verdt det 🙂 Men konserten var veldig rocket i forhold til når han var i Bergen, så tre av favorittene mine manglet. Men allikevel..WOW! 🙂


 

Søndagen startet vi dagen på julemarkedet i Hyde Park – Winter Wonderland. Det var gigantisk! Små boder, karuseller, butikker, matsteder, ice rink, you name it. Utrolig hva de har klart å bygge opp der, og veldig koselig! Mamma handlet julekuler til den store gullmedalje 🙂 Vi fikk også kjøpt snø, sånn den lages på film (sykt fascinerende), så nå skal det bygges pepperkakehus som skal dekoreres 🙂

Jeg syns alltid det er så koselig med byer og sånne ice rinks. Husker når jeg var i New York før jul i fjor. Både i Central Park og ved Rockefeller gikk de på skøyter. Til tross for at jeg virkelig hater vinteren så er det noe som gir julestemning 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg