Christmas at Hogwarts – Harry Potter behind the scenes

Er det noen som elsker Harry Potter like mye som meg? De syv bøkene og de åtte filmene er noe av det mest magiske som noengang er laget 🙂 Søndagen dro vi til Warner Bros sitt studio utenfor London for å se hvordan det ser ut bak kulissene til Harry Potter. Utrolig fascinerende å se alle de ulike settene i virkeligheten. Nå gleder jeg meg ekstra til å se alle filmene på nytt.

“The great hall” var nydelig dekorert til jul, med juletrær, koselige lys, og fulldekkede bord 🙂

Outfitsene til de ulike lærerne og professorene stod utstilt fremme i rommet 🙂 Så magisk å være i the great hall! 🙂

Settet som ble brukt under innspillingene som ble gjort hjemme hos familien Weasley. Noen som kjenner seg igjen med oppvaskbørsten som vasker gryten uten at noen er der? Og kniven som kutter gulrot av seg selv? 🙂

Var også utrolig fascinerende å se på alle maskene og skapningene som de har modellert frem.

Voldemort på sitt svakeste.

Diagon Alley var kjempekoselig! En liten gate med de kosligste byggene 🙂

Olivander’s der Harry og de andre kjøpte tryllestavene sine. Det er så ille, men jeg måtte faktisk kjøpe min egen tryllestav! Haha, snakk om nerd! 🙂

De hadde et sinnsykt utvalg av effekter i butikken, og man kunne velge mellom rundt 30 ulike tryllestaver. Min måtte bli Professor Dumbledore sin, han er jo the wizard of all wizards! 🙂

Nå håper jeg på litt magi for 2015:)

Harry Potter studio tour var helt fantastisk for en Harry Potter-nerd som meg! Men også mamma som bare har sett litt av filmene syns det var moro å være med på dette 🙂 Neste gang du er i London må du ta turen! Vel verdt pengene! 🙂

 

 

 

2 kommentarer
    1. Lisa, du kan og vet mye om alt. Har aldri sett noen av disse filmene, liker nok best andre filmer enn sci-fi. Håper du vifter litt på tryllestaven for meg og år 2015 også!

    2. lineinspirasjon: takk for det Line, men jeg har fremdeles utrolig mye å lære! Du mer du kan, jo mindre skjønner du at du faktisk kan! Haha..:) Alltid så mye mer å lære! Jeg hater sci-fi selv, men Harry Potter er liksom så koselig. Litt mer magi enn sci-fi 🙂 Skal svinge staven for oss begge! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg