Catslide og tacoinspirert kyllingmiddag

Denne uken har jeg en pauseuke mellom to treningsprogrammer. Jeg ble forrige uke ferdig med et 5 ukers kick start program der jeg har ligget på ganske lavt kaloriunderkudd og kjørt tøffe korte treningsøkter for fettforbrenning. Det har fungert. Men kan kan ikke ligge på så lavt underskudd over tid. Lite energi og svimmelhet har preget hverdagene. Derfor gir jeg kroppen nå en ukes pause før jeg fra og med neste uke starter på et nytt styrkeprogram som skal gå over 12 uker. Da med litt mer kalorier, og mål om å fortsette å forbrenne fett, men uten å tape muskelmasse. Har litt igjen før sommerkroppen (eller helårskroppen) er på plass 🙂

Pauseuken brukes til å teste ut gruppetimer på treningssenteret! Det er greit å vite hva alle timene går ut på, på stedet der jeg jobber 🙂 Så kan jeg være litt mer behjelpelig når medlemmene lurer på ting og tang 🙂

I går var det catslide som stod på planen! Dette er et nytt konsept på Stord, og for dere som ønsker SUPERtrening for kjernemuskulaturen så kan det virkelig anbefales! 🙂 Mandager og torsdager kan du gå på catslide på HTH! Du bruker de små mattene over, og gjør ulike øvelser med de. Øvelsene vil jeg tro de fleste kjenner til – knebøy, utfall, glutebridge, lårcurl, og definitvt mage/ryggøvelser til det brenner! Det er balanse og stabiliseringstrening til tusen! Jeg vurderer å innføre denne timen på planen min en gang per uke, for som instruktøren sa: det hjelper ikke med sterke greiner (armer og bein) hvis stammen er svak (kjerne) 🙂 🙂 Noen som har testet det ut?

Ellers ble det en skikkelig gourmetmiddag på meg i går 🙂 Tacoinspirert kyllingsalat med ostefylte havrelomper. Nam sa du? 🙂 Og så enkelt som det er da! Tror jeg kjører reprise i dag 🙂 Stek kyllingfilet i panne med litt fett og krydder (spisscummin, paprikapulver, chilipulver, hvitløkspulver og pepper). Tilsett litt vann i pannen når de er stekt på begge sider, da blir kyllingen ekstra saftig 🙂 Når vannet har dampet bort, har du oppi opphakket paprika og ananas (dessverre så hadde de ikke fersk på noen av butikkene jeg var innom i går – ellers er det bare det jeg bruker) og lar det surre noen minutter til det blir gyldent. Mens du venter kan du kutte opp salat – jeg hadde isberg, spinat og agurk. Dekk bunnen av fatet med salaten, og hell over kylling/paprika/ananasblandingen 🙂 Nå er pannen tørr og varm, og perfekt til å steke lompene i. Fyll hver lompe med 10g ost, brett i to og stek i tørr panne til den blir gyllen, og litt crispy på utsiden. Avkjøl lett og del i 3 biter. Av 2 lomper fikk jeg 6 nydelige ostequesadillas, perfekt til salaten! 🙂 Med 150 g kyllingfilet kommer denne middagen på rundt 500 kcal med en makrofordeling på ca. 50 g protein, 50 g karbo og 12 g fett. Enjoy! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg