Speltlompetoast

God morgen! Lyst på noe enkelt og godt som tar 5 min å lage? Dette spiser jeg ofte til middag/lunsj når jeg er på farten og bare har noen minutter hjemme. Kjempegodt, næringsrikt og lettvint. Hva er bedre enn det?! 🙂

 

Du trenger (til 1 porsjon):

2 lomper (havelompe, speltlompe etc)

1 ts pesto

50 g kalkunpålegg

20 g jalapeno ost

Krydder 

Valgfri salat

 

Fremgangsmåte: 

Varm opp vaffeljernet. Smør pest på den ene lompen og legg den på vaffeljernet. Fyll på skinke, ost og eventuelt krydder. Jeg hadde jalapeno ost og siden den har litt smak så droppet jeg krydderet. Ha gjerne også i spinat om du har det. Stek lompene sprø i vaffeljern – dette tar noen minutter. Server med en frisk salat! 

Fordi det blir litt lite protein så spiser jeg resten av kalkunpåleggspakken til salaten. Så godt, så enkelt! 🙂 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg