Seige kransekakestenger

Tusen takk til deg som introduserte dadler i kransekakedeigen! Jeg husker ikke hvem det var?! 🙂 Uansett, hvis dere ikke har prøvd, så anbefaler jeg på det sterkeste. For dette er noe av det beste jeg har spist på lenge. Faren er bare den at du ikke klarer å stoppe 🙂 Og sånn by the way…dadler er noe av det mest ufyselige jeg vet om…men blandet sammen med de andre ingrediensene i en blender så kjenner du ikke noe til de..annet enn en nydelig god søtsmak 🙂

Du trenger:  

  • 250 g mandler
  • 150 g dadler uten stein
  • 5 dråper mandelessens (kan sløyfes)
  • Bittelitt salt
  • 100 g sukrinmelis
  • 1 eggehvite
  • Mandelmel til fin konsistens

Fremgangsmåte:

Ha mandler og dadler i maskin og kjør helt smuldrete. Vend inn mandelsessens, salt og sukrinmelis og tilsett eggehviten litt etter litt. Spe på med mandelmel til du får en tykk og klissete deig som er mulig å form med hendene. Trill stenger og stek dem ved 180 grader i 10-12 min. Avkjøl på rist.





Seige mye sunne kransekakestenger, yummi! 🙂 Noe til 17. mai bordet? 🙂

 

8 kommentarer

Siste innlegg