Kettlebellskurs og nytt lesestoff

Denne uken var jeg på kettlebellskurs på treningssenteret. Jørn er dreven i gamet, og holdt det totimers lange kurset for oss. Vi gikk gjennom øvelser som tohånds swing, en arms swing, clean and press, snatch og overhead squat. Fikk også kjenne litt på hvordan det var å holde kettlebellskulen i lockout og hvileposisjon over tid. Rart hvor tungt det kan være! 🙂 Kettlebells er en utrolig god og funksjonell måte å trene kroppen på. Noen av øvelsene bruker jeg selv, noen var relativt nye for meg. Alltid kjekt med påfyll av ny kunnskap 🙂

Armen var dessverre ikke like glad i alle øvelsene – spesielt enarmsswing. Med så mange repetisjoner som vi gjorde så kjente jeg for første gang vondt siden jeg ble “bra” i slutten av 2014. Dette bekymret meg litt så jeg tok det litt mer med ro og brukte en lettere vekt. Har ikke vært helt bra denne uken, men satser på det er forbigående. Skal ikke ha et nytt år med skade!! 🙂

Ellers har jeg fått nytt lesestoff i posten. Anbefalt av Jørn. Dette er en TYKK bok med informasjon om alle typer idrettsskader, fra hode til tå. Det er mye og sette seg inn i her, men jeg tenker at denne boken kan være veldig grei å ha som et oppslagsverk for ting jeg er usikker på. Om den blir lest fra perm til perm gjenstår å se 🙂 Tror det er veldig tidkrevende! Noen som har lest den?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg