Min dag i mat

Jeg har fått så mange spørsmål om jeg kan publisere et innlegg om hva jeg spiser i løpet av en dag. Det kan jeg selvfølgelig! 🙂 Jeg har stort sett 4-5 måltider per dag, og det avhenger litt av hvordan det blir i forhold til trening. Før var jeg veldig nazi på trening rett fra jobb for å få det til å passe med kostholdet. Når jeg nå har begynt med PT-timer på ettermiddagstid så må jeg tilpasse det litt mer i forhold til det, og skvise inn trening mellom slagene.

Frokosten ser dere på bildet over: havregryn med shake og kokosmelk. Jeg er ikke noe frokostmenneske, og har ikke den største matlysten om morgenen. Derfor er dette måltidet perfekt! Jeg ville ikke byttet ut denne frokosten mot noe 🙂 Eh herlig start på dagen (eller noen timer etter start) 🙂 Jeg står opp kl 06, og spiser frokost rundt kl 9.

Lunsjen har jeg på jobb, og det er en eller annen form for salat med kylling, egg, grønnsaker og frukt. Jeg prøver å begrense karbohydratinntaket på formiddagen, og så spiser jeg litt ekstra på kvelden – i forbindelse med trening 🙂 Jeg har ofte masse grønnsaker sånn at jeg blir skikkelig mett. Dette måltidet skal holde til jeg kommer hjem fra jobb. I helgene varierer jeg litt mer, gjerne en eller annen form for proteinvaffel/pannekake med proteinrikt pålegg eller cottage cheese med frukt/bær.

Hvis jeg drar rett fra jobb til trening så tar jeg meg en proteinshake og et eple først. Ellers lager jeg meg middag. Det kan være alt mulig: kjøtt/fisk/kylling, grønnsaker/frukt og en eller annen form for karbohydratkilde. Jeg varierer mellom lomper (favoritten), søtpotet, ris, quinoa og ellers det jeg måtte få lyst på 🙂 Brød generelt spiser jeg veldig lite av (med unntak av et par havre/speltlomper). Hvis jeg trener rett fra jobb så lager jeg meg middag når jeg kommer hjem og spiser det som post-workout-måltidet 🙂 Så lenge man får det i seg innen kort tid (max 1 time) etter trening så er det helt innafor 🙂

Jeg er litt søtmoms, så jeg har ofte en liten dessert etter middagen. Da bruker jeg fun light gele med 1 ss limekesam og litt frukt 🙂 En porsjon bringebærpannacotta har jeg også innimellom 🙂

Til kvelds så har jeg en skål med cottage cheese og frukt/bær. Favorittene er granateple, ananas, og bær 🙂 Perfekt kveldskos!

 

Hvis det er lenge til middag, eller jeg har trent hardt så har jeg en ettertreningssnack. Det kan være alt mulig, denne mikrobrownien er et alternativ 🙂 Jeg prøver å få til en god mix av proteiner og karbohydrater på ca. 200 kcal.

Håper dere fikk litt innblikk i min hverdag, det er selvfølgelig utskeielser på planen min også innimellom. Når jeg reiser (både på ferie og med jobben) og på lørdager så ser ikke planen helt sånn ut 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg