Fagdag og venninnekos

I går var jeg på fagdag på idrettshøyskolen. Der ble det tatt opp høyaktuelle temaer som spiseforstyrrelser, kroppspress i samfunnet, viktigheten av mental trening, informasjon om kondisjonstrenig og styrketrening og testing av dette. En spennende dag der jeg ble sittende igjen med noen tanker. Hvor ekstremt dette kroppspresset har blitt i samfunnet vårt, hvor viktig det er å stå imot det, og hvor mange som virkelig sliter med kropp og selvbilde.

Jeg skal samle litt tanker og komme med et eget innlegg på akkurat dette som Jorunn Sundgot-Borgen tok opp i går.

Representerte treningssenteret 🙂

Etterpå var det venninnekos med fineste Caroline! Er så glad i den jenta! Vi skravler alltid i vei, og det blir alltid for lang tid mellom treffene! Virkelig en grunn til at jeg har lyst å bo i Oslo 🙂 Vi koste oss med pizza på Villa Paradiso sin nye avdeling på Frogner. Elsker den pizzaen, føler jeg er i Italia! 🙂

Godeste Caroline 🙂

Det var en nydelig vårdag i Oslo i går, jeg nøt et par timer nedover Karl Johan før jeg måtte ta toget til Gardermoen. Utenfor Indiska satt det en narkoman jente. Jeg ble så utrolig trist inni meg. Man ser mange av de, men det var noe med denne jenta som nesten fikk meg til å snu. Jeg har lite til overs for de rumenske som sitter og drar deg i jakkesnippen og rister pengekoppen opp i ansiktet på deg. Men denne jenta var annerledes. Jeg hadde ikke mer enn 50 kr på meg, men hun fikk disse. Jeg spurte hvorfor hun satt sånn. Hun var helt borte, fortalte at det hadde startet med spiseforstyrrelser og eskalert derfra. Hadde aldri følt seg god nok blant venner og kjæreste som hadde mishandlet henne. Det ene hadde ført til andre og nå så hun ingen vei tilbake. Tårene trillet når jeg forlot henne…livet er urettferdig.

Sent i natt kom jeg from til Gdansk, og når dette innlegget blir publisert så er jeg nok på plass i verneutstyr på kaien hos MPG. Jobbhelg i Gdansk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg