This years summer holiday

I år går sommerferien til Athen og Kypros. Før jeg drar til Kypros skal hele familien på en liten weekendutflykt til Athen. Det blir tre dager med gamle ruiner, kirker, god mat, shopping og mye historie! 🙂 Gleder meg veldig til å se en NY by! Og gjett om vi skal bevege oss mye…satser på varmegrader nok til shorts, sandaler og singlet! 🙂 

Vi skal ikke bo så langt fra Syntagma square der parliamentet ligger. 

Og shoppinggaten Ermou 🙂

Så går turen direkte fra Athen til Kypros. Det kostet ingenting med flybillett, og turen tar ca. 90 minutter! 🙂 Skal starte med noen dager i min elskede Larnaca : Herregud som jeg gleder meg til å komme tilbake! Det føles som hjemme 🙂

Blir også et par dager i hovedstaden Nicosia – trives veldig godt i gamlebyen der..koselige fortauskafeer 🙂

Denne gangen lurer jeg også på å ta et par dager i Limassol – jeg har aldri likt byen spesielt godt, men kanskje på tide å gi den en ny sjanse? 🙂

Så snakker vi også om en jentetur til Pafos?! Håper vi får det til! 🙂

Og så Ayia Napa da selvfølgelig! Stedet der jeg har jobbet og bodd flere ganger, der jeg har masse venner, og der noen av verdens herlgste strender befinner seg. Jeg gleder meg MAX!! 🙂 🙂 Marion kommer også ned 10 dager i løpet av oppholdet og da skal vi ha det moro! 🙂

Kanskje en tur innom Senior Frogs for å hilse på gamle kjente?

Det er ikke mer enn fire uker til vi drar, og gud som jeg gleder meg til nye opplevelser, late dager på stranden, brune bein, gode venner, yoghurtis, herlige treningsøkter, joggeturer langs stranden, store fruktfat og gode middager! Cant wait for you summer 🙂 

8 kommentarer
    1. Klart sommeren venter på deg med varmt og godt vær, også i Hellas. Svinger selv innom Palma på Mallorca i tre dager neste helg, blir sikkert “greit” det, satser på treningsleir-ferie.

    2. lineinspirasjon: åh ja, jeg gleder meg max. eneste negative er sommerformen..den er virkelig ikke på plass i år 🙁 prøvde bunaden i stad og det er ikke sjanse….det er nedtur! palma høres bra ut, håper du får varme 🙂

    3. Hei!:) Jeg kom over bloggen din når jeg søkte på reise til Larnaca. Ser at du er godt kjent i Larnaca og lurer på om du har tips på et billig og bra hotell? Er alvorlig syk og må hvile mye på verandaen ,og leter derfor etter et rolig men sentralt hotel. Har sett på lucky apartments hotel i Larnaca. Kjenner du til dette? Har forelsket meg i Kypros og gleder meg stort over bildene fra Kypros på bloggen din:)

    4. Ragnhild: hei! så kjekt å høre at du skal til Larnaca, det er mitt lille paradis 🙂 Larnaca er generelt en rolig by, det er ikke mye turistbråk der sånn som i Ayia Napa. Hotellet du har funnet ligger i Larnaca Bay – der er det fine strender og noen få restauranter, men ellers veldig rolig. Jeg bor alltid rundt strandpromenaden Finikoudes. Da har du alt i nærheten – fantastisk langgrunn strand, strandpromenade stappet med restauranter og kafeer, og masse kjekke butikker 🙂 Jeg bor stort sett på Frangiorgio fordi det er billigst, men det ligger midt i gaten så ikke så fin utsikt fra balkongen. Da anbefaler jeg heller et hotell som ligger på Finikoudes, f.eks Sun Hall 🙂 Søk på finikoudes på booking.com så får du opp flere muligheter 🙂 Lykke til, og god tur til Kypros! Kjekt å høre at flere er like glade i landet som meg 🙂

    5. Tusen hjertelig takk for mange gode tips! Så snilt av deg å svare oss! 🙂 Sun Hall er desverre utsolgt men vi har funnet et hotell som heter Pasianna hotell apartments som vi skal sjekke mer ut.
      Ønsker deg en fin sommer og nyyt dagene på Kypros:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg