En liten tur til Limassol

Haha jeg liker virkelig ikke Limassol. Det er den byen på Kypros jeg liker minst. Men det er der jobbmulighetene er størst innen olje- og gass, så jeg tenkte jeg skulle gi byen en sjanse til. Jeg kjøpte en natt på hotell og satte meg på bussen fra Larnaca. Kom frem til en skitten, stygg by full av russere.

På hotellet fikk jeg beskjed at jeg var overbooket så de måtte flytte meg til et annet hotell. Jeg ble oppgradert til fire stjerner for samme pris, så det var jo hyggelig.

Et nytt tilskudd til Limasol er Limassol Marina. Der var det helt fantastisk. Akkurat som om du forsvant fra den forferdelige Limassol og kom inn i en helt annen verden. En ren, lusuriøs, og rolig tilværelse, jeg kan nesten ikke forklare det. Jeg gikk bare rundt og søg til meg alle inntrykk, nytte solen og varmen og hvor utrolig flott det var der. Satt meg ned på en restaurant og spiste lunsj med utsikt på marinaen. Nydelig. Så hvis du skal til Limassol – besøk marinaen!

Rett over gaten fra marinaen er også gamle havnen – et koselig lite område med tavernaer og en handlegate med masse butikker.

Høydepunktene fra turen var pedikyren på MyMall (som er et het greit kjøpesenter) og Limassol marina 🙂 Men jammen var det godt å komme tilbake til trygge omgivelser og mindre russere i Larnaca 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg