Downtown Cape Town

Etter besøket på Robben Island gikk vi ned og utforsket livet i sentrum av Cape Town. Det lå bare et kvarters gange fra waterfronten og leiligheten vår. Denne dagen var det hetebølge i Cape Town så det var nydelig å traske rundt i gatene i sentrum Vi gikk til Adderley street og tok av ned til Greensquare market som er en samling boder med afrikansk håndarbeid. Pappa kjøpte seg pute av springbokskinn.

Vi fulgte Adderley street til vi kom til kryssgaten Darling street og gikk ned den. Da kom vi til rådhuset der Nelson Mandela adresserte folket for første gang etter at han var blitt president i Sør-Afrika i 1994.

Derfra var det også flott utsikt på Table Mountain – det berømte fjellet i Cape Town…

…og Castle of good hope som dessverre var stengt på ettermiddagen. Skal dere dit så ta turen før kø 16 🙂 Slottet er Sør-Afrikas eldste fra 1600-tallet.

Vi nyter varmen utenfor nasjonalmuseet 🙂 En koselig park!

Og så møtte vi på denne lille karen! Skikkelig søt, og vi kom ganske nær før han tok med seg nøtten og spratt opp i et tre 🙂

Long street er den mest kjente gaten i Cape Town, og den er lang! Og akkurat sånn som jeg tror at New Orleans er. Masse liv i gatene, en salig blanding av rike og fattige (dessverre) og bygninger i den stilen! Det var veldig gøy å se en annen side av Cape Town, og dette er stedet med alle backpackerplasser, masse restauranter (der de fleste krever reservasjon) og barer og nattklubber. Det finnes ikke mye kulere enn mørke afrikanske ungdommer som skal ut. jeg DIGGER stilen deres!! Helt fantastisk! Så effortless 🙂 🙂

Neighboorhood..et lokalt utesteder stappfullt i kule lokale 🙂

På vei gjennom Long street 🙂

Backpackersted i Long street. Hadde vært kjekt å kaste sekken på ryggen (eller evt. kofferten) og ta seg et år på reisefot!! 🙂

På kvelden spiste vi middag på en rustikk restaurant i Long street 🙂

Vel tilbake i leiligheten så var det bare til å sette seg ut på terrassen og blogge..og nyte kveldsvarmen som vi aldri har i Norge. Veldig store kontraster mellom sentrum og waterfronten, og absolutt verdt å få med seg begge deler.