Impuls halvmaraton i Bergen

Johannes, Nina, Gunhild, meg og Roar på dagens løp 🙂 

Seint i går kveld meldte jeg meg plutselig på halvmaraton i Bergen. Snakk om impuls! En gjeng fra Stord skulle, men på grunn av været den siste tiden så hadde jeg slått det fra meg og så frem til nok en kjip langtur på mølla. I går kom det melding fra arrangørene at føret var bra, og mesteparten av løypen var bar. Jeg hev meg derfor rundt og meldte meg på og pakket bagen. I dag tidlig tok jeg fergen til Bergen og deltok for andre gang på Maratonkarusellen sitt halvmaraton i Fana. 21.2 kilometer i øsende regn. 

Akkurat ankommet målstreken….KLISS VÅT!! #nofilter

Foruten en treningstur i desember så har jeg aldri noengang vært så våt. Klærne går fra å veie 500 g totalt, til sikkert 4 kg. Utrolig hvor mye vann som kan lagre seg i de. Har også en del kutt og gnagsår som ofte kommer når det er veldig vått, men det går heldigvis fort over. 

Det var tungt i dag – jeg hadde som mål å løpe på 1 time og 59 minutter, men kom dessverre i mål på 2 timer og 1 minutt. Så kjipt! Det positive er jo at det var en forbedring på 4 minutter fra løpet i desember. Og i dag var det GLATT, og veldig mye nedbør. I desember var det bart og opplett. Det var flere partier i dag som var skikkelig glatte, så jeg skled litt. Spesielt siste bakken før vending var veldig glatt, og nesten vanskelig å løpe opp. Litt skummelt. På vending (10.5 km) hadde jeg brukt 58.5 minutter, og lå godt an til å klare under 2 timer. Men den siste bratte oppoverbakken opp mot Fana stadion ble dessverre for tøff og jeg tapte voldsomt med tid. 

Jeg endte opp på 15. plass av totalt 35 damer som løp i dag. Så det var ikke sånn altfor ille – i forhold til at jeg bare har løpt siden 1. nov hvertfall 🙂 Men jeg skulle gjerne kommet meg inn på under to timer!! 🙂 

Fineste Gunhild tester ut førsteplassen! 🙂 Hun slo meg med 4 minutt! Sprekingen!! 🙂 

Jeg er nå den stolte eier av to “pokaler” fra halvmaratonløpene i Bergen. Jeg hadde jo store planer om å legge halvmaraton-karrieren på hylla etter dagens løp, men tror kanskje jeg må klare under 2 timer først….hehe 🙂 

Hvis noen har lyst å løpe i Bergen så er dette løpene som arrangeres av maratonkarusellen i 2016. Det koster 380 kroner for billetten, og da er det vakter hele veien, fem poster med drikke og energi, gratis parkering, bruk av garderober med dusj og gratis vafler/saft/kaffe etter løpet. Et bra arrangement, og en god følelse når det er gjort!! 🙂 

HER er litt mer info om løypen etc. om noen skulle være interessert 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg