Goodbye LA

Åh som jeg savner LA allerede! Jeg kikker ut vinduet og det sludder. Ovnene står på max, og jeg fryser. Å være “hjemme” igjen er virkelig ikke “all its cracked up to be”. De som sier borte bra, men hjemme best, må virkelig være fornøyd med stedet de kaller hjemme. Jeg for min del, føler meg mye mer hjemme i LA enn på Stord, og det var som vanlig ikke noe moro å komme tilbake.

Før flyet gikk på torsdag så hadde vi et par timer til å kose oss downtown. Solen skinte, og vi utnyttet muligheten til å kunne gå med sommerklær for siste gang på lenge. 

Noen fine jordbær hadde tittet opp fra bakken…tidlige vårtegn i California 🙂 Deler noen bilder fra når vi koste oss i Fashion district downtown 🙂 

Før vi tok taxi til flyplassen hadde vi lunsj på en italiensk restaurant som het Valentino. Der flottet vi oss med gnocchi og spinatpasta i salviesaus, ossobuco med risotto og fruktsorbet. Fantastisk god mat, og god påfyll til den lange flyreisen. Vi spiste faktisk ingenting igjen før vi landet på Gardermoen. 

Flyreisen gikk greit – for første gang noensinne klarte vi å sove litt på flyet. Det var ikke så lenge, men alt er bedre enn ingenting! 🙂 Hadde også en hyggelig California-jente ved siden av oss. Herlig med jetstrømmene som gjør at det tar 1 time kortere å reise hjem 🙂 Selv om det ikke finnes noe kjedeligere enn å fly så er 9 timer og 15 minutter direkte til Gardermoen ikke noe å klage på. Norwegian sin dreamliner var helt super med tanke på beinplass, men det var merkelig å fly så langt uten at noe som helst var inkludert. Alt måtte kjøpes: mat, drikke, tepper, øreplugger. Ikke engang et vannglass fikk vi. Sånn er det vel på lavprisselskaper. Og helt greit om man sparer masse penger. 

Nå sitter jeg her og skjønner ikke helt meningen med hvorfor jeg skal være i Norge. Vi har hatt en fantastisk uke i LA, og det er en by jeg blir mer og mer glad i for hver gang jeg er der. Californierne er så hyggelige, høflige og imøtekommende. Man blir vant til å snakke hverandre opp, og det er til og med lov å skryte av seg selv. Jeg tror virkelig at man kan få bedre selvtillit av å bo i USA! Og mulighetene er uendelige. Hadde det bare vært litt enklere. Og litt billigere. For prisnivået i LA er om mulig enda høyere enn vårt. 

Tusen takk til mamma for en herlig ferie, og tusen takk til alle dere andre for støttende og gode kommentarer i forhold til maratonet jeg løp. Det var en fantastisk opplevelse! 🙂 19. februar 2017 går neste løp av stabelen i LA. Kanskje det er din tur da? 🙂 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg