Tre dager, fire turer

Etter at jeg kom tilbake fra Oslo har jeg vært god på turer. I går ble det to turer i tillegg til en herlig styrkeøkt på overkropp med Ingelin 🙂 Trude ble med på tur nr 2 – til Ravatnet 🙂 Det var hardt i går, mest sannsynlig fordi jeg er på diett med lite kcal. Da skal man jo ikke akkurat øke aktivitetsnivået. Men det er disse kodene på telltur da…de er en god trigger. Og så er det herlig å komme seg ut litt når man har tid! Enda kjekkere når man får noen med seg, og Trude er en super tur-kamerat! Til tross for litt regn så kom vi oss opp og tilbake på litt over en time. Turen er ca 7 km tur retur fra der du parkerer bilen. Bratt stigning stort sett hele veien opp, så det er god rumpe- og kondisjonstrening. 

Ellers ble det også en tur opp til Kattnakken på formiddagen i går. Da spilte virkelig ikke været på mitt lag. Det var skikkelig tåkete og sluddet bortover. Når jeg var kommet halveis så var det også fullt i snø i veien så jeg måtte begynne å klatre. Hadde det ikke vært for den koden så hadde jeg garantert snudd. Den snøen føles ut som et elektrisk gjerde – så stort var hinderet for meg. Haha! Turen er bare 5 km, men med tåke, regn, sludd og snø så føles det mye lenger. Det var godt å komme tilbake i bilen 🙂 

Mandag var jeg en liten tur til Hauglandskverna – det er bare 3 km tur retur på bortover-vei, så den kan alle klare. Koselig når du kommer bort til kverna, og denne dagen hadde jeg også opplett 🙂 Litt bløtt i naturen eneste, så greit med støvler eller gode fjellsko. Jeg ble skikkelig møkkete!

Disse boksene er motivasjon for å gå på tur..veldig bra opplegg 🙂 Man får se nye steder, samtidig som man får litt trim 🙂 

Tirsdag møtte jeg Camilla og Ludvik på Leirvik og gikk med dem tilbake til huset deres. Derfra fortsatte jeg rundt Hystadmarka for å plukke opp koden der, og tilbake til Leirvik. En rundløype på ca. 9 km uten noen store utfordringer. Veldig fint i Hystadmarka! Et fint skogs- og strandområde på ca. 2 km. 

Til helgen er det meldt sol så da håper jeg på noen langturer i fjellet. Jeg tør ikke prøve meg på de alene da jeg føler jeg ikke eier retningssans blant steiner, busker og strå, så jeg satser på å få pappa med meg. Jeg vet ikke om noen som er bedre på å orientere seg i fjellet enn han. Vi får se hvor det blir, det er fremdeles mange topper igjen på listen 🙂 

 

4 kommentarer
    1. Siv Munch: mer friskt enn vakkert spør du meg tante Siv! Bra opplegg med disse kodene, ingen hadde klart å sparke meg ut i sånt vær hvis ikke det var for dem 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg