Steingjelsheddo x 2 + årets første grillings!

I går var den fineste dagen vi har hatt så langt i 2016! Solen skinte fra morgen til kveld, og det måtte vi selvfølgelig utnytte 🙂 Jeg fikk Fredrik med til Steingjelsheddo, et fjell på 524 meter som var bra merket og lett å finne. Vi gikk opp rett bortenfor kraftstasjonen på Lundsseter og brukte ca. 40 minutter opp. Vi tok en annen vei ned igjen – mot Ravatnet. Totalt ble turen derfor 3.5 km, litt kortere enn å gå ned samme vei. Når vi kom ned til bilen kom jeg på at jeg hadde helt glemt å plukke med meg Telltur-koden. Er det mulig?! 

Endte derfor med at jeg måtte gå samme turen opp igjen på ettermiddagen! Da gikk jeg kjapt opp alene, plukket med meg koden og gikk ned samme vei. Totalt 4.4 km. Nå kan jeg hvertfall veien til Steingjelsheddo 🙂 En fin tur om du ikke har så god tid, men har lyst på en god fjelltur! 🙂 Brukte i overkant av en time opp og ned.  

På ettermiddagen utnyttet vi solskinnet og grillet på terrassen til Fredrik! Bak leveggen var det lunt og fint, og vi fikk nesten litt sommerfeeling 🙂 

Koste oss med masse godsaker – grillet ørret, halloumi (kypriotisk ost), kålsalat, en ny variant av søtpotet (som også var veldig god) og salat 🙂 Friske jordbær smakte også fortreffelig i vårsolen 🙂 Håper vi får flere sånne dager! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg