På tur med tantene

Jeg fortsetter med litt bloggposter fra fortiden 🙂 Fredag forrige uke fikk jeg mamma og alle tantene med meg på tur til Bremstølen. En kjapp tur opp til 460 meters høyde. Vi var heldig med været, så vi fikk et lite pitstop på toppen 🙂 Turen var på 4.5 km, og vi brukte ca. 50 minutter hver vei. 

Neste stopp var dagens favoritt – Gråskallen! Du går opp fra Herøysund vannverk, starter relativt bratt, før det flater ut og du går siste biten på fin flat skogssti. Denne turen var også 4.5 km lang totalt, men vi brukte litt kortere tid. Ca. 1.5 time begge veier. Når du kommer til toppen av det 440 meter høye fjellet så får du en fantastisk utsikt! Både mamma, tante Bente og tante Siv var med – veldig kjekt med selskap, og spreke tanter! 🙂 

Siste stopp denne dagen var Skålafjell i Rosendal, og jeg fikk med meg mamma og tantene på den også! Imponerende! 🙂 Igjen 4.5 km lang totalt, men man starter først ut på en grusvei oppover før siste biten er bratt sti. Åpent terreng, og nok et sted med fantastisk utsikt! 🙂 

Alt i alt en kjempefin fjelldag i solskinn med mamma og kjekke spreke tanter! 🙂 Tusen takk for godt selskap! 🙂 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg