665 steg mot Mehammersåta

I dag var mamma, pappa og jeg på Mehammersåta. Vi testet ut den nye veien med steintrapper som Sherpaene hadde laget. Utrolig flott 🙂 Eneste minuset er at melkesyren kommer mye fortere i en sånn trapp enn i en vanlig sti, fikk litt Stolzen-feeling. Vi telte 665 trinn, men det kan nok diskuteres litt ut fra hvordan du teller. Uansett mange, og en stor jobb som er gjort der oppe både med trapper og varder 🙂 Thumps up! 

Ellers må jeg si at jeg syns Mehammersåta (749 m.o.h) var en litt kjedelig og langdratt tur. Det kan ha med å gjøre at jeg har så lite energi i kroppen (pga bunad og 17. mai), men jeg liker best turer som går bratt rett opp. Her var der veldig mye bortovergåing. Totalt 13 km på turen. Solen skinte, men dessverre hadde vi iskald vind hele tiden, så jeg måtte gå med både ull, fleece og hansker. Utrolig mange på fjellet i dag, jeg telte 35 biler på Heio. På toppen av Mehammersåta var det fint utsikt, men det er litt som mamma sier at når man har sett 100 sånne utsikter før så mister det litt av sjarmen. Hehe. Uansett greit å få bevegd seg litt, selv om dette ikke er turen jeg kommer til å ta igjen med det første 🙂 

Fornøyd med å være en kode rikere 🙂 Ellers er det to dager igjen til 17. mai, og det gleder jeg meg til. Har lagt inn et hardt arbeid de siste mnd for å få bort de ekstra kiloene som kom på etter maraton-løpingen, så blir spennende å se om bunaden passer 🙂 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg