My favorite Cannes

For en fantastisk by! Cannes seiler lett opp som en av mine nye favoritter. Pyntede mennesker over alt, masse liv i gatene, filmfestival, fantastiske bygninger, glamour, fortauskafeer og tidenes shoppingmuligheter. I tillegg til dette så har Cannes en super bystrand – så her kan du kombinere storbyliv med strandliv. Og prisnivået er ikke fullt så ille som i St. Tropez. Her går det faktisk an å kjøpe noe for oss dødelige også 🙂 

Bystranden som er gratis å ligge på. Strendene rett utenfor Cannes skal visstnok være enda bedre, men der koster det skjorta å ligge så da er bystranden helt ok:) På kveldene viste de kino på stranden – i forbindelse med filmfestivalen.

Promenaden er litt skuffende med alle restaurant-takene som tar utsikten fra stranden og sjøen. Men ellers er den fin med palmer og imponerende bygninger som for det meste huser hoteller, restauranter og designerbutikker. Veldig herlig å slå seg ned på en fortauskafe i solsteiken med noe kaldt i hånden.

Kunstverk på stranden! 🙂 

Hotel Intercontinental Carlton – det fineste hotellet i Cannes! Der skulle jeg likt å bo 🙂 

Bystranden og promenade de la Croisette i Cannes. 

Ved starten av promenade de la croisette mot gamlebyen ligger Palais du Festival – filmfestivalpalasset med den røde løperen. Vi var flere ganger utenfor her for å speide etter “kjendiser”, men det var umulig å se noe. Sperringene var satt opp så langt unna at du måtte ha supersyn for å se noe. Litt skuffende akkurat det!

Her fikk vi lange fine bein 🙂 

Cannes har også en koselig liten gammel bydel med smale trange gater. Her er et gammel fort, en gammel kirke og restauranter på rekke og rad. Gaten Meynadier er spesielt koselig med sine mange bakerier, konditorier og små markedsbutikker med franske delikatesser. Noen kjekke andre butikker ligger også her så vi fikk plukket med oss litt 🙂 

Utsikt fra gamlebyen til festivalpalasset 🙂 

Cannes er en by jeg virkelig er blitt glad i, og som jeg gjerne kunne tilbragt litt mer tid i 🙂 
 

9 kommentarer
    1. Å, for et herlig gjensyn. Jeg drar til Sør Frankrike 1-2 ganger i året, nå senest i påsken. Neste tur blir til høsten. Som jeg gleder meg! Ha en fortsatt fin tur, og takk for bildedrysset! ;D

    2. Jeg freser opp og ned rivieraen (leier bil), men har stort sett hatt base i Juan les Pins, nå sist på hotel Belles Rives. Har også bodd en påske på Negresco i Nice. Skal absolutt følge med videre på bloggen din.

    3. irenglede: høres herlig ut! 🙂 Juan les pins har jeg enda ikke fått sett, men mye fint her 🙂 Heldig som har bodd på Negresco, tipper det var flott! 🙂 Ha en super dag!

    4. Ja, det var veldig spesielt, som en blanding av kunstgalleri og museum. Stort inni. Benytt sjansen til å dra innom Juan les Pins hvis du får den. Koselig by. En del småbutikker og en del strandrestauranter (på stranden). Men jeg tror neppe du har det vondt i Cannes. Der har du det meste. ;D Kos deg!

    5. irenglede:Det ble ikke Juan les pins denne gangen, ble så mye annet, men du skal ikke se bort ifra at jeg kommer tilbake hit 🙂 Da står den på listen 🙂 Takk for tips! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg