Villefranche sur mer

Dette er en av de nydeligste små byene jeg noengang har sett. Vil du ha idyll så må du dra til Villefranche sur mer – en liten sjølandsby mellom Monaco og Nice, bare 7 minutter med toget fra Nice. Byen er gjort på 20 minutter, men den er så sjarmerende med sine fargede murhus langs sjøkanten. Bak murhusene skjules noen kronglete små gater med restauranter og små butikker. Vi var så heldige å finne en sofa på en kafe helt i sjøkanten, og satt der og nøt solen i noen timer. Fantastisk å sitte og speide utover sjøen i Villefranche. Deler noen bilder med dere 🙂 

Og så må jeg legge ved de siste bildene fra min favorittby – Cannes 🙂 Morgenen før vi dro til Nice så fikk vi tid til en liten tur gjennom byen. Vi angret på at vi ikke bareble i Cannes, og tok tog for å se de andre byene. Men da vet man det til en annen gang 🙂 Forville market er en større utgave av Gambetta, med et enormt utvalg av blomster og matvarer. På sånne marked skulle du virkelig ønske du bodde i byen! 🙂 

Det var trist å si farvel til Cannes – virkelig en nydelig by. Samtidig så er det kjekt å få med seg litt mer av hva rivieraen byr på 🙂 Dette ble siste innlegget postet her nede, nå er det tilbake til striskjorte og havrelefse i Norge. Gruer meg. En ferie på rivieraen er ikke billig, uansett hvordan du gjør det, så nå blir det et par kjipe måneder hjemme. Men at jeg er blitt rikere på opplevelser, det er det ingen tvil om. Jeg har også fått børstet litt støv av fransken, og det er gøy. Språk er gøy. Kunne gjerne tenkt meg å blitt her noen måneder for å lære meg det skikkelig. Men det blir vel som med gresken, man glemmer alt når man aldri får brukt det. 

Det kommer noen innlegg til fra ferien når jeg er tilbake i Norge 🙂 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg