Fjelltur og fotballdag

I går dro jeg mamma med på tur til Stovegolvet. I utgangspunktet ikke en særlig tung tur da du begynner på nesten 400 meter (fjellet er 703 m.o.h) men med en operasjon for litt over to uker siden så var dette i overkant. Det gikk bra på Bømlo, så jeg hadde troen på at dette skulle gå enda bedre. Men fordi starten er såpass bratt så føltes det ut som jeg rev opp igjen noe, og jeg verket i høyre side i hele går. Jeg var litt bekymret for at det skulle være noe som var revet opp igjen i magen, og måtte sove på rygg i natt – alt annet var ubehagelig. Heldigvis føles det mer ømt enn vondt i dag, og jeg regner med at jeg hadde følt meg verre hvis det var noe blødning eller noe. Det er så FRUSTRERENDE!  Jeg er ikke vant til å sitte i ro, ikke vant til å måtte ta det med ro, og jeg er helt ELENDIG på det! Jeg vil løfte tungt, løpe og gå på fjellet! Gi meg styrke!

Turen til Stovegolvet var hvertfall fin – utrolig herlig å komme seg litt ut innimellom all sofaslitingen 🙂 Vi hadde en god del tåke på turen, men ikke så mye at det var skummelt. På vei tilbake lettet det, og vi fikk nesten litt sol 🙂 Veldig bra sti og lett å finne frem 🙂 

Etter dusjen ble resten av dagen tilbragt på sofaen. Det var tre spennende 8.delskamper på TV. Først ut var Sveits – Polen, og jeg heiet soleklart på Sveits. Det ble en sinnsykt spennende kamp der jeg endte opp med å stå foran TV og rope nesten hele kampen. Utrolig urettferdig at Polen vant – Sveits var klart det beste laget i ekstraomgangene. Ble skikkelig lei meg når Yann Sommer & co måtte forlate EM. Så var det Wales – Nord-Irland. Hadde store forventninger til Gareth Bale, Aaron Ramsey og Ashley Williams. Men det ble en utrolig kjip kamp som Wales endte opp med å vinne på grunn av et selvmål fra Nord-Irland. Jeg holdt med Wales, men jeg syns det var en kjip måte å komme videre på – og jeg syns utrolig synd på McAuley som scoret selvmål. Til sist var det Kroatia – Portugal. Jeg har mange favoritter på Portugal (Rui Patricio, Pepe, Nani, Gomes, Quaresma, Sanches), men jeg syns Ronaldo er så ufyselig at jeg vet ikke om jeg klarer å holde med laget på grunn av han. Det var derfor litt likegyldig for meg hvem som vant, og kampen var langdratt og kjedelig. Dagens verste tap var definitivt Sveits – det sitter i enda! 

Midt i Sveits-kampen fikk jeg nydelige hvite roser på døren av verdens beste Renate!! 🙂 Jeg ble så utrolig overrasket og glad 🙂 På hennes egen bursdag til og med! Et nydelig kort med lykkeønskninger medfulgte. Tusen takk snupp, du er best! 🙂 Gratulerer med overstått – gleder meg til å feire deg neste uke 🙂

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg