Pakkeliste til strandferien

Jeg er så dårlig på å pakke, så jeg tenkte at hvis jeg lager et blogginnlegg til dere om sånn jeg egentlig vil ha det, så blir jeg kanskje litt bedre på det 🙂 Jeg er den som står kl 2 om natten med tom koffert selv om flyet går kl 7. Haha. Alt blir slengt oppi i siste minutt, og det blir bare stress. Det er lite som er kjipere enn å pakke. Tenkte derfor å lage en pakkeliste til årets sydenferie – kanskje den kan hjelpe dere også? 🙂 

Jeg begynner med det viktigste: det jeg pleier å ha i håndbagasjen. Pass, penger, reisedokumenter og mobil (med lader)! Ellers har jeg alltid med litt lesestoff, både bok og noen magasiner, i tillegg til en ipod full i musikk. Kan være greit å skru den på hvis det er noen plagsomme unger i nærheten…hehe. Kameraet er med, det samme med tyggis og tissues. Når flyet tar av og lander så åpner alle kanaler seg hos meg – det renner fra både øyne og nese, og ørene blir stokk tette. Da MÅ jeg ha papir! Til sist så har jeg alltid et par tjukke sokker og en god collegejakke hvis det er kaldt på flyet (noe det stort sett alltid er). 

Andre ting jeg har i håndbagasjen er PC og lader. Denne tør jeg stort sett ikke sende i kofferten, da den er for verdifull. Hadde jeg ikke hatt bloggen så hadde jeg ikke giddet å dra på pc. Det er litt stress! Ikke bare vekten, men også hvor redd du må være for den hele tiden. Ellers må jeg ha almanakken min, en kladdebok, penner og gjerne litt reiseinformasjon om stedet jeg skal til. Hvertfall hvis jeg skal til en ny destinasjon 🙂 

Siden det er strandferie så er det selvfølgelig viktig med beach items: et mykt stort badehåndkle, bikini og/eller badedrakt, solkrem både til kropp, ansikt og lepper, solbriller, strandveske og en god bok til solsengen! Jeg har også en egen liten veske til verdisaker og en mini-lommebok som jeg bruker på stranden. Da kan jeg ta med meg bare litt penger, og det føles litt tryggere. Den lille vesken er vanntett sånn at mobilen er trygg oppi der 🙂 

Treningsklær er et must på enhver ferie! I syden er det uante treningsmuligheter, og jeg gleder meg til å løpe på promenaden og trene crossfit i Larnaca 🙂 På en 14-dagers ferie tar jeg med meg tre sett: tre shortser, tre-fire topper og tre trenings-BH-er. Da har jeg nok til noen dager før jeg må vaske. Et par sko er nok – jeg velger da noen som kan brukes både til løping og crossfit. For tung styrke går jeg barbeint/med sokker (der det er lov – jeg ble kastet ut av et gym i fjor da jeg tok av meg skoene for å kjøre knebøy med bare sokker så vær obs). En strikk tar liten plass og er veldig grei å pakke med seg! Da kan man også trene hvis man mangler gym i nærheten 🙂 Musikk og klokke for kilometer og tid gir ekstra motivasjon og tar liten plass i kofferten. JA til en aktiv ferie! 🙂 

Dette er ikke nødvendig, men jeg har alltid med meg frokost og kosttilskudd på ferie. Omega 3, og vitaminer tar jeg hele året. Betakaroten tar jeg fra mai til september. Spesielt viktig for meg når jeg er i varmen, da jeg slipper unna soleksem. Frokosten min er STORE havregryn (viktig) med proteinshake. Det er den beste frokosten jeg kan få, den holder magen fin og gir meg en super start på dagen, og jeg ville ikke vært foruten 🙂 I tillegg har jeg med meg noen proteinsmoothier til stranden 🙂 

Sko er det aller verste å pakke. Jeg har så masse sko, og har egentlig lyst å ha alle med meg, siden jeg får brukt de så lite her hjemme. Men det er tungt i kofferten, så jeg må begrense meg. I tillegg er sannsynligheten stor for at jeg investerer i noen nye par på ferie 🙂 To par høye hæler: beige og svarte – da dekker du det meste. To par flate sandaler til dagtid, et par flip flops til stranden og et par ballerinasko til å reise i. I tillegg til joggeskoene så har jeg da dekket alle behov! 🙂 

Basics er viktig. Når det kommer til underdeler så liker jeg å bruke både shortser og skjørt. Jeans shorts passer i de fleste anledninger, og så er det greit med en slakke-shorts i tillegg. Jeg velger enkle skjørt som jeg kan bruke både til fint og litt mer avslappet med en t-shirt og sandaler. Jeg reiser i bukse, men har ellers ingen bukser med meg. Det trengs ikke på Kypros. Skal du til et sted som blir litt kaldere om kvelden så kan det være greit å pakke et par ekstra bukser eller et langt skjørt. 

Når det gjelder topper så mikser jeg litt mellom fine og mer hverdagslige, hvite, svarte og litt fargerike. Jeg prøver å tenke ca. en topp for hver dag – det pleier å gå ganske greit opp 🙂 Selv om du går med kjole på kvelden, så går du gjerne med et annet antrekk tidligere på dagen. Tenk gjerne litt antrekk når du pakker sånn at du har topper som er fine til underdelene du har valgt ut. 

Når det gjelder cocktail-kjoler så er det nesten like vanskelig som sko! Man har lyst å bruke alt man ikke får brukt hjemme. Vær streng og plukk ut favorittene. Jeg begynner kanskje med 20 eller 30, og så eliminerer jeg bort til jeg har et lite utvalg jeg er fornøyd med. Jeg tenker da på at de skal passe til skoene jeg har valgt ut også 🙂 

Et par strandkjoler, og relax-kjoler til dagtid har jeg også med meg. Deilig å slenge over seg på vei til stranden, på en liten shoppingrunde eller på hotellrommet 🙂 

Jeg er usikker på om jeg skal pakke lange kjoler med meg til Kypros. Det er såpass varmt der nå at det strengt tatt ikke er nødvendig. Når jeg var i Frankrike i mai så var det helt perfekt. Litt kjøligere klima, og kaldere på kveldene, så da ble det lange kjoler hver eneste dag 🙂 Pakker du med deg lange kjoler så kan det være greit å velge en eller to varianter som er litt avslappet i stilen, og en litt finere kjole til kveldene 🙂 

Til slutt så har jeg med meg en liten veske som jeg kan bruke på kvelden. En svart som rommer lommebok, mobil, kamera og litt småting er perfekt til det meste. Smykker, øredobber, ringer og armbånd samler jeg i en liten toalettmappe. Undertøy må selvfølgelig pakkes! Jeg passer på å ta med BH-er som passer i fargen til cocktail-kjolene jeg velger ut. Har jeg en oransje kjole, så tar jeg f.eks. med meg en oransje BH. Jeg har også med en lys genser og en svart dressjakke dersom det skulle bli litt kjølig på kveldene. Minst mulig varme klær 🙂 

Når det kommer til toalettsaker så har jeg med meg: shampoo & balsam, tørrshampoo og hårspray, fuktighetskrem, sminke og renseservietter, løshår og øyevipper (til party), q-tips, bio-oil til å smøre arrene etter operasjonen og plasterteip til å ha over i solen, tannkost & tannkrem, ansiktskrem, parfyme & deodorant, stor hårbørste & minibørste til vesken, klemmer og strikker, tamponger, p-ring, neglefil, barberhøvel, minispeil, saks & pinsett. Jeg har også med meg to adaptere som passer på Kypros – så jeg får ladet alt 🙂 

Det tror jeg var det! Og nå har jeg faktisk kommet i gang med pakkingen på grunn av dette innlegget 🙂 I dag reiser jeg på båttur med mamma og pappa, så jeg er usikker på når jeg får internettilgang igjen! 🙂 Ha en super uke! 
 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg