San Antonio og Cafe del Mar

Jeg er glad jeg valgte å bo i San Antonio. Der får man egentlig litt av alt, og det er lett å unngå party om man ikke ønsker det. Det er kort vei til det meste, og på en halvtime så går man fra strand til sentrum til sunset strip – som i mine øyne er det fineste stedet på øyen. Men så ELSKER jeg jo å være rett ved sjøen også da 🙂

Strendene er kanskje ikke så fine som på nord-siden av øyen, men absolutt godkjente. S’Estanyol som ligger etter hovedstranden S’Arenal tror jeg er den fineste stranden i San Antonio. Det er sand og langgrunt på de fleste strendene der, og solseng koster som tidligere sagt 7 euro å leie. Ingen problem å få tak i drikke på stranden – da selgere passerer kontinuerlig.

Langs strandpromenaden ligger masse restauranter og kafeer, og på andre siden ligger havnen og masse små boder med informasjon om båtturer man kan dra på. Blant annet Formentera – det er en båt fra San Antonio til Formentera hver dag.

Sentrum er lite, og har flere små trange gater som er proppfulle av små butikker og barer. Etter det jeg kunne se så var prisnivået litt bedre enn i Ibiza. Ibiza Secrets anbefaler jeg å sjekke ut – koselig liten butikk med masse fint av både klær og sko – og utrolig hyggelige selgere 🙂

Når det kommer til party så ble det lite av det siden jeg reiste alene. Men ingen tvil om at det er store partymuligheter på Ibiza. Partygaten i San Antonio er ganske slitt og minner om en mini-utgave av partygaten i Ayia Napa. Det er veldig lett å unngå den om du ønsker det, alt er samlet i Carrer de Santa Agnes. I tillegg ligger de store nattklubbene ved bystranden – Eden og Es Paradis. De aller største klubbene derimot, ligger i ingenmannsland – Amnesia mellom San Antonio og Ibiza, og Pacha 1 km utenfor Ibiza. Man kan kjøpe prisreduserte billetter til de største klubbene på de fleste hoteller. En vanlig inngangspris er 50 euro – 500 kroner – så kommer drikke utenom.

Mambo på bildet over er den av uteplassene som jeg likte best. Fantastisk utsikt over hav og solnedgang, herlig beliggenhet på Sunset Strip sammen med Cafe del Mar, og skikkelig god stemning 🙂 Og er du i San Antonio så er denne lille “strippen” et absolutt must å besøke rundt solnedgang klokken ni 🙂

Her ligger fire steder på rekke og rad – Mambo, Cafe Del Mar, Savannah og Fresh – alle steder er fine å ta seg et måltid eller en drink mens man nyter solnedgangen 🙂 Jeg spiste chevre-salat på Fresh – nam nam 🙂

Helt nydelig 🙂

Fra San Antonio kan man også ta båt til fastlands-Spania (Denia) og til andre øyer som feks. Mallorca. En fin mulighet til å drive litt øyhopping om du har lang ferie 🙂

Jeg avslutter Ibiza-bloggingen med å dele noen herlige solnedgang-bilder 🙂

Ibiza er virkelig en nydelig liten øy som jeg godt kunne tenke meg å besøke igjen 🙂 Anbefales på det varmeste!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg