Drømmen…

Så lenge jeg kan huske har jeg elsket klær, sko og mote. Drømmen er å få lov å jobbe med noen inne dette…å skrive for Det Nye, Elle eller Costume (Vogue selvfølgelig, men de er ikke i Norge) hadde vært helt fantastisk. Problemet er at moteindustrien i Norge er minimal og det er veldig vanskelig å få seg en jobb der uten direkte kontakter.

For å øke sjansene mine så vurderer jeg å ta studiet motekonsulent ved utdanningshuset i Oslo og et halvt år med journalistikk i New York. Problemet med dette er at det koster penger, noe som betyr enda mer lån fra Lånekassen..

Macy’s i New York…har aldri vært der, men tror det er byen for meg 🙂

En annen stor drøm er å kunne starte egen butikk med egne design. Dette krever selvfølgelig mye og vil nok alltid bare være en drøm…men man kan vel drømme? 🙂

Høsten 2004 hadde jeg lyst å begynne på en designerskole i Kuala Lumpur i Malaysia som vi besøkte da vi dro verden rundt.  Pappa mente at det ikke var lurt å satse på det fordi det var så vanskelig å få jobb etterpå..og spesielt i et land som Norge der olje, gass og fisk utgjør størsteparten av arbeidsmarkedet. Han hadde vel rett i det, men etter at jeg flyttet til Bergen har jeg tatt opp igjen denne hobbyen og prøvd å tegne en del egne kjoler. Til nå består kolleksjonen min av 20 korte og 9 lange kjoler 🙂 Inspirasjon får jeg fra moteblader som Elle, Vogue, Cosmopolitan og Costume, tv serier som Sex and the City, Desperate housewives, Gossip girl, Ugly Betty (ikke Betty:)) og motebildet generelt.

Et av månedens høydepunkter er når jeg får Cosmo, Costume og Elle i posten 🙂

Jeg er veldig fan av 1950-tallets mote med høye liv, belter og store solbriller. Audrey Hepburn, Grace Kelly og Jackie Kennedy er store forbilder. Syns også at Victoria Beckham i nyere tid har laget en fantastisk kolleksjon inspirert av disse.

Jaqueline Kennedy var nydelig 🙂

Ellers så syns jeg Eva Mendes har en fantastisk stil!

Er hun ikke fantastisk? 🙂

Mine egne design er foreløpig bare bare skisser, og de har ikke fått farge enda, men jeg storkoser meg når jeg holder på med det. Jeg fikk lysbord av Fredrik til jul så nå slipper jeg å tegne modellene hver eneste gang…nå kan jeg tegne over en basismodell og så jobbe ut fra den. Det er veldig greit 🙂 Skal begynne å sette farger på de etterhvert. Da blir også lysbordet supert å ha så jeg slipper å tegne den samme kjolen fem ganger 🙂

Her har jeg tegnet opp fire identiske modeller ved hjelp av lysbordet 🙂

Problemet er at jeg ikke klarer å tegne kjolene opp på stoff…og heller ikke sy dem…så jeg får vel bare fortsette å drømme da…:)

En del lange kjoler…:)

Er veldig glad i korte kjoler så det blir mest det jeg tegner!

Noen andre som er glad i klær og mote??? 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg