Turer med Renate

Lørdag hadde jeg besøk av Renate. Det var kjempekoselig, altfor lenge siden vi hadde sett hverandre.

Renate er min beste veninne. Vi har kjent hverandre siden vi var 5 år gamle, lekte mye sammen på barneskolen, men fikk ikke skikkelig kontakt før vi begynte på tegning, form og farge. Etter at vi var ferdig på videregående jobbet vi på hver vår bensinstasjon for å spare opp penger til å kunne reise verden rundt. Februar 2003 sa vi farvel til venner og familie og satte kursen mot Singapore, der turen vår skulle starte. Vi fortsatte til Malaysia, Thailand, Kambodsja og Sri Lanka før vi byttet verdensdel og fikk med oss noen av Afrikas skatter: Sør-Afrika, Swaziland, Mozambique, Malawi, Tanzania og Kenya.

Slapper av i en hengekøye i Kambodsja 🙂

Her har vi fått oss shari på Sri Lanka 🙂

Denne munken var livredd oss…hvis vi tok på han måtte han gjennom flere år med “rensing”.

Elefantridning var moro! 🙂

Her må jeg hjelpe vaskedamen å tørke opp etter at vi hadde hatt vannkrig med noen av hotellgjestene i gangen..

I Mbabane i Swaziland…uten sminke og med joggeklær..herlige tider! 🙂

Videre flydde vi til Brasil, Mexico, Cuba, Los Angeles og fikk til slutt en herlig avslutning på Hawaii. Dette var 6 fantastiske måneder som per dags dato står som høydepunktet i mitt liv. Det var en utrolig reise der vi fikk med oss opplevelser vi bare kunne drømt om å ha fått i Norge. Og det viktigste av alt, Renate og jeg bodde på rom og reiste sammen hele tiden, og det var ekstremt lite krangling. Utrolig herlig å kunne ha det så bra sammen med en veninne! 🙂

På flyet på vei til Cuba 🙂

På hostellet vi bodde på i Cancun sammen med en koselig amerikansk lærer vi møtte der.

Hollywood!! 🙂

Utenfor huset til Ozzy, han tullet med oss på speakeren, det var moro 🙂

Her får jeg navel piercingen…auch!

Renate sin tur…ser ikke ut som hun gleder seg nei 🙂

Når vi kom tilbake fra turen så flyttet vi inn i et hus på Leirvik sammen med en annen veninne (Laura). Samtidig begynte vi begge å jobbe på Texaco. “Huset” ble den nye hengeplassen, både for oss og for vennene våre. Har veldig mange gode opplevelser derfra. En ekkel episode i 2004 gjorde at vi ikke hadde kontakt på et år. Heldigvis klarte vi å jobbe oss gjennom det 🙂

På “Idol-tur” i Oslo. Hadde mye moro mens vi ventet på at kinoen skulle begynne 🙂  

Vi har reist litt andre plasser sammen også..blant annet Oslo, London, Den Dominikanske Republikk og ikke minst; flere turer til Kypros. Kypros har liksom vært vårt paradis, noe som var en av grunnene til at jeg valgte å flytte dit for å studere. Vi har hatt herlge late dager på stranden, møtt fantastiske mennesker og ikke minst, hatt “crazy nights on town” 🙂

Ute på Senior Frogs i Ayia Napa 🙂

Renate og Raufmann…en av Renates største beundrere..har hatt mye moro med han 🙂

Renate har også alltid vært flink å besøke meg alle steder jeg har bodd – i Oslo, i Leeds, på Kypros, og nå i Bergen. Jeg setter veldig pris på den jenta, og vi har det alltid moro sammen 🙂

Renate på besøk i Leeds. Her har vi jentekveld på The Arc…Lisa, Renate, Lisa, Renate og Lisa 🙂

De siste årene har Renate og jeg dessverre hatt mye mindre kontakt enn det vi har hatt før. Det har nok mye med å gjøre at hun har fått seg kjæreste/forlovede, og da blir det jo ofte sånn. Jeg skjønner godt at hun vil bytte ut reisepartneren sin da 🙂 I tillegg er det jo ikke så enkelt å treffes så ofte når vi ikke bor på samme sted. Satser på det kan forandre seg litt når jeg flytter tilbake til Stord! 🙂

Renate vil alltid bety masse for meg, og jeg er veldig glad i henne! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg