Inspirasjon…

Siden jeg er arbeidsledig for tiden så har jeg mye fritid. Denne har jeg valgt å investere i mote. Har kjøpt meg noen nye bøker om stilikon-favorittene mine og endelig begynt å ta fatt på alle utklippene jeg har samlet siden 1998…12 år tilbake så det er mye å sortere i og komme seg gjennom. Har alltid hatt lyst å lage en kjempestor scrapbook med alle kjolene jeg har samlet og bruke som inspirasjon til tegningen, men jeg har liksom aldri funnet den riktige boken. Ser for meg en kjempestor album, men det er umulig å finne så ser ut som jeg må kjøpe mange små og lage en serie i stedet. Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i en gigantisk album med svarte ark så tar jeg gjerne imot tips????

Jeg elsker rett og slett å jobbe med dette, og det har fått meg mer og mer til å skjønne at jeg virkelig har lyst å jobbe innen mote. Tanken på å ha en jobb du virkelig elsker virker helt fantastisk. Jeg sitter oppe fra klokken 10 om morgenen til 3 om natten og jobber stort sett med utklippene mine hele denne tiden. Det er utrolig mange spennende antrekk og jeg oppdager stadig noe nytt om designerne. Inspirasjon finner jeg blant annet i Audrey Hepburn, Jackie O, Grace Kelly, Victoria Beckham, Gossip Girl, Project Runway, Eva Mendes, Eva Longoria og Blake Lively. Jeg blir også inspirert e av storbyer som New York, Paris, London og Milano…verdens motehovedsteder som virker har alt! Drømmen er å få lov til å være på fashion week der hver sesong..men også å sitte på en fortausrestaurant i Paris, studere alle de fantastiske formene på byggverkene i New York eller spasere i gatene i Milano ville vært en stor inspirasjon for meg! Foreløpig har jeg bare mange skisser i svart hvitt, men jeg håper at jeg skal få tid til å bearbeide dem bedre og sette sammen en kolleksjon. Jeg elsker dette! 😉

Jeg har derfor bestemt meg for at jeg skal ta et semester med mote etter jul hvis det ikke har dukket opp noe jobb innen den tid. Det er godt mulig at det vil være bortkastet, men man må jo hvertfall prøve?!

Kommer tilbake med bilder når jeg en gang blir ferdig med dette gigantiske prosjektet!! 😉

2 kommentarer
    1. Det finst jo og nettstudie som går an å ta: http://www.nki.no/Studier/Moter-og-styling . For øyeblikket tar eg ledelse og organisasjon over nettet, i tillegg til jobb, og det går veldig bra 🙂 Du kan jo søke på jobb i ein klesbutikk og, og jobbe deg oppover. Dekoratør/visual merchandiser er jo eit yrke innan butikkfag som er veldig spennande, og det kan jo vera ein mulighet til å få deg ein fot innanfor i alle fall 🙂 Eg synst virkelig du skal stå på for å bli det du har lyst til å bli 😉 Og kreative yrker er jo så spennande!! Eg er jo utdanna interiørkonsulent, så veit kva du føler 🙂

    2. Takk for tips! 😉 Ja jeg har sett på det NKI greiene, men det er så få studiepoeng så jeg vet ikke hvor mye det har for seg. Hadde det vært 30 eller noe, men det er liksom bare 7 studiepoeng med mote..det utgjør veldig lite! Har søkt på HM jobbene her på Stord, men blir vel kamp om dem så spørs vel hvor stor mulighet jeg har…fingers crossed! 😉 Lykke til med studiene!! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg