Se min kjole

Jeg er nå endelig ferdig med å sy min første kjole! Jeg arvet en symaskin etter farmor som har stått i kjelleren siden forrige jul. For et par uker siden så fant jeg ut at det var på tide å gjøre noe med det. Jeg bruker mye av tiden min på å tegne kjoler..så fant ut at det hadde jo faktisk vært moro å kunne sy seg en også! 😉 Siden jeg er på nybegynnerstadiet så måtte jeg på sybutikken og kjøpe mønster for å ha noen som helst sjanse for å klare dette 😉

Etter to “sykurs” hos besto og litt assistanse fra mamma så kom jeg i gang med å klippe ut mønsteret og feste det på stoffet. Etter at det var klippet ut så fant jeg ut at det måtte syes åtte innlegg før jeg kunne gjøre noe mer. Prosjektet ble da lagt på hyllen til jeg fikk tak i kritt og fikk merket opp inneggene.

Videre så sydde jeg sammen de seks delene..måtte tråkle kjolen tre ganger før den satt fint og jeg endelig kunne begynne å sy den sammen på maskin. Jeg er ikke vant til å bruke symaskin så resultatet ble en kjole som var litt skjev her og der…hehe…øvelse gjør mester er det ikke det man sier?? 😉

Sånn ble kjolen til slutt:

Jeg er allerede i gang med neste kjoleprosjekt..blir spennende å se hvordan det utvikler seg. Holder dere oppdatert 😉

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg