Status

Været – begynner å komme seg. Kom ned til torden, lyn, storm og høljeregn etter en forferdelig flytur som endte med nødlanding og en times kretsing et par meter over havet mellom Kypros og Tyrkia. Absolutt ikke noe moro. I går fikk jeg noen timer med sol, mens det i dag har vaert nydelig fint hele dagen og jeg har kjørt en 8 timers på stranden. Deilig!! 🙂 Jeg bruker bukse om kvelden, men med singlet til så det er ikke forferdelig kaldt! Men absolutt ikke sånn det bruker å være på Kypros i juni!!!

Mat og trening – går superbra!! Joggeturer langs stranden er deilig, og tyggisen jeg har blitt avhengig av i Norge selges ikke her så det er jo fantastisk!! Enn så lenge hvertfall…har ikke vært på Pizza Hut enda 🙂 Besøkte et treningssenter i dag, der det seriøst bare var muskelbunter. Insane muskelbunter. Bodybuildere ++ Tror ikke det var noe for meg. Men har fått tips av en om et bra treningssenter som jeg skal sjekke ut i løpet av de neste dagene.

Jobb – absolutt ingen enkel sak. Jeg har fått et par tvilsomme tilbud. En av dem var blant annet å sitte i en bar og “se fin ut” og drikke fra 8 til 2 hver kveld. Moro. Et annet var å sitte i inngangen til en natttklubb, men å jobbe fra 12 til 6 hver natt uten en eneste fridag frister ikke sånn insane. Ellers har jeg gått rundt på alle klesbutikker, og hadde hatt minst fem jobber hvis jeg hadde vært russisk. Her er det ikke snakk om noe erfaring eller utdannelse, så lenge man kan russisk så er man god nok til alt. Utrolig irriterende at de skal ta over landet!! Burde heller vært gresk!!! Hallo!! Jeg har et par stykker som tenker på det..så jeg får bare vente litt..kryss fingre.

Leilighet – absolutt alt er fullt. Helt sinnsykt. Jeg har sikkert snakket med 50 stykker og ingen har noe ledig – ikke leilighet, ikke studio, ikke delt sammen med andre. Var på visning i dag på en som utrolig nok var ledig. Måtte sitte bakpå scooteren til en eller annen kypriot som kjørte meg i gokk…og HERREGUD!!! For de som vet hvordan jeg bodde nede i kjelleren på Kalypso så var dette nesten verre. Når de låste opp så fløt hele gulvet med vann, det stinket mugg, var presset inn en seng i kjøkkenet, og et lite avflasset bad uten dør. Ingen vinduer noe sted!! Jeg sa bare at jeg måtte tenke litt på det!! Hahaha…jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med leilighet, det virker helt umulig å finne noe!!!

For de som ikke har fått det med seg så har jeg kypriotisk telefonnummer her nede. (00357) 96819579. Den norske telefonen er stort sett skrudd av så bruk den kypriotiske 🙂 Fredag kommer Marion og Charleen, det skal bli kjekt med litt selskap!! 🙂

Kryss fingrene for meg!! Klemmer i hauger og bøttevis til alle som vil ha 🙂

3 kommentarer
    1. Det er jammen ikke lett aa si!! Forelopig ser det ut som jeg kommer hjem om noen uker for det er umulig aa finne baade jobb og leilighet her!! Men krysser fingrene. Alltid koselig med besok!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg