Mandarinfri

En ting som er helt FANTASTISK for meg med å bo på Kypros, og som ikke kan beskrives med ord, er å slippe lukten av mandariner og appelsiner rundt meg i hele desember!! De fleste har sikkert fått med seg at jeg ikke får puste når en appelsin/mandarin blir åpnet, og dette er vanligvis et stort problem for meg hjemme i Norge fordi folk har mandariner med seg over ALT!! Seriøst det finnes omtrent ikke et eneste mandarinfritt sted..jobb, skole, båt, buss, butikker..du kan være sikker på at det alltid blir skrelt en mandarin et sted!!

Mine to verste minner er norskeksamen på Fitjar videregående når alle spiste mandaringer og jeg pustet så tungt at læreren måtte ta meg ut i frisk luft og legge meg på sofaen en halvtime før de fikk luftet klasserommet og si til alle at de ikke fikk spise mandariner. Haha hvor flaut var ikke det?? Det andre var midt i Afrika når Renate og jeg satt trykt inni en haug med appelsinspisende afrikanere…til slutt fikk jeg ikke puste og mistet følelsen i beina..så de stoppet “bussen”, kastet meg ned på bakken og begynte å drive “djevelen” ut av meg. I ettertid er dette hysterisk morsomt..”let the deamons pass her..let the devils leave her body”..men det er utrolig irriterende at dette kommer av lukten av mandariner og appelsiner.

På Kypros har jeg enda ikke sett ett mandarin eller appelsinspisende vesen, verken på jobb, trening eller gresk kurs!! Jeg har aldri pustet så lett i desember!! 🙂 Det er FANTASTISK!! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg